اروپایی‌ها به بزرگترین دشمن جیمز باند جایزه می‌دهند

0
408

جایزه افتخاری فیلم اروپا به کریستوف والتز و شارلوت رمپلینگ اهدا خواهد شد.

 در مراسم جوایز فیلم اروپا که قرار است در ماه دسامبر (آذر) در برلین به برندگان اهدا شود، دو جایزه افتخاری نیز به کریستوف والتز، بازیگر اتریشی و شارلوت رمپلینگ بازیگر بریتانیایی اهدا خواهد شد.

 در این مراسم جایزه دستاورد اروپایی در سینما ی جهان به کریستوف والتز داده خواهد شد که عملاً فقط شش سال از ظهور او به عنوان یک پدیده بازیگری سینما پس از بازی در نقش یک افسر نازی بدطینت و بذله‌گو در فیلم «اراذل بی‌آبرو» می‌گذرد.

کریستوف والتز 59 ساله و متولد وین از آن زمان در فیلم‌هایی مانند «جانگو زنجیر گسیخته»، «کشتار» و «چشمان بزرگ» بازی کرده است و دو هفته دیگر قرار است در نقش منفی اصلی فیلم «اسپکتر»، شخصیتی به نام اوبرهاوزر که رئیس باند تبهکاری و سازمان تروریستی اسپکتر و بزرگترین دشمن جیمز باند، مأمور 007 سرویس مخفی انگلستان است و احتمالاً به دست باند تکه تکه خواهد شد، به روی پرده بیاید.

کریستف والتز متولد 1956 در شهر وین اتریش از سال 1977 بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی آلمانی زبان را شروع کرد و از جمله در دو اپیزود از سریال «درک» که در سال‌های قبل در ایران نیز پخش می‌شد، در سال‌های 1986 و 1988 بازی کرد.

وی پس از سال‌ها حضور در تعداد زیادی از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، بالاخره با ایفای نقش یک افسر خبیث نازی در «اراذل بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو در سال 2009 و دریافت جوایز اسکار، بفتا و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در این فیلم به شهرت جهانی رسید و در اسکار سال 2012 نیز همین جوایز را برای بازی در فیلم دیگر همین کارگردان، «جانگو زنجیر گسیخته» دریافت کرد.

والتز در سال‌های اخیر همچنین در «کشتار» رومن پولانسکی، «آب برای فیل‌ها»، «سه‌تفنگدار» و «زنبور سبز»، «چشمان بزرگ» تیم برتون و «رئیس‌های وحشتناک 2» بازی کرده است و «لاله تا ابد» و «اسپکتر» را آماده نمایش دارد و در تدارک بازی در «تارزان» است.

635797366478322439

شارلوت رمپلینگ

همچنین در مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی که 12 دسامبر (21 آذر) در برلین آلمان برگزار می شود، شارلوت رمپلینگ بازیگر 69 ساله انگلیسی جایزه دستاورد هنری یک عمر را دریافت خواهد کرد. وی از سال 1965 در سینما فعال بوده و تاکنون پنج بار نامزد دریافت جوایز فیلم اروپا شده و در سال 2003 برای بازی در فیلم «استخر شنا» به کارگردانی فرانسوا اوزون برنده این جایزه شده است.

به گزارش آنا به نقل از هالیوود ریپورتر؛ از جمله فیلم‌های او می‌توان به «باربر شبانه»، «به سوی جنوب»، «خاطرات استارداست» و «ملانکولیا» اشاره کرد. شارلوت رمپلینگ سال گذشته برای بازی در فیلم «45 سال» برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین شد.