مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸؛ ایران مقابل عمان به تساوی رسید

0
150

تیم فوتبال ایران در چهارمین بازی خود در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات با عمان مساوی کرد.

 در این بازی که در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط برگزار شد تیم ملی ایران مقابل عمان با نتیجه تساوی یک بر یک به کار خود پایان داد.

نیمه نخست این دیدار چندان هیجانی در بر نداشت. والنتین کوالنکو ازبکستانی در نیمه نخست به عید الفارسی بازیکن عمان کارت زرد نشان داد.

بازی در نیمه نخست با برتری محسوس عمانی ها همراه بود و در دقیقه ۲۵ ضربه مهاجم عمان با اختلاف اندکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. احمد مبارک هم در دقیقه ۴۳ شوت محکمی را روانه دروازه ایران کرد که علیرضا حقیقی برای مهار این ضربه چندان به زحمت نیفتاد.

ایران هم سانتر از جناحین را در دستور کار داشت با این حال فرصت پیدا نکرد علی الحبسی را به دردسر بیندازد.

در نیمه دوم بازی شکل متفاوت تری به خود پیدا کرد. عمانی ها بازی هجومی را در دستور کار داشتند و سرانجام موفق شدند مزد برتری خود را در دقیقه ۵۲ بگیرند. در این لحظه توپ ارسالی از جناح راست زمین ایران با اشتباه سید جلال حسینی و احسان حاج صفی و اندکی تعلل علیرضا حقیقی توسط سعد وارد دروازه تیم ملی شد.

 دو دقیقه پس از این گل، ضربه سر سردار آزمون با فاصله از روی دروازه الحبسی به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۷ تیم ایران اقبال بلندی داشت که گل دوم را  دریافت نکرد. در این لحظه عید الفارسی توپ را از ورویا غفوری گذر داد و از چند قدمی دروازه ایران، توپ را به بیرون زد.

ایران در دقیقه ۷۰ به گل تساوی رسید. در این لحظه حاج صفی و حسینی که روی دریافت گل نقش داشتند، اشتباه خود را جبران کردند. حاج صفی از جناح راست دروازه عمان توپی زمینی را به شش قدم ارسال کرد و حسینی توپ را وارد دروازه کرد. حسینی پس از این گل، پیراهن خود را بالا زد و آن را به هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس، تقدیم کرد.

عمانی ها در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه ایران آوردند و در وقت های تلف شده چیزی نمانده بود دروازه حقیقی روی یک شوت از راه دور باز شود.

مهدی طارمی و اشکان دژآگه در نیمه دوم از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

ایران با این تساوی هشت امتیازی شد و بالاتر از عمان که این تیم هم هشت امتیاز دارد در صدر گروه D باقی ماند.

به گزارش نود؛  گوام با هفت امتیاز در رده سوم است و ترکمنستان و هند هم با ۴ و بدون امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.