ارسال مهمات هدایت‌شونده پهپاد‌ به ونزوئلا توسط جمهوری اسلامی

0
56

اسرائیل جمهوری اسلامی را متهم کرد که هواپیماهای بدون سرنشین مسلح به «موشک‌های هدایت‌شونده» پیشرفته به ونزوئلا می‌فرستد.

سه‌شنبه 22 فوریه، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در جریان «کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا» اعلام کرد: «ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در حال تحویل موشک‌های دقیق هدایت‌شونده برای این پهپادها و سایر مدل‌های مشابه به ونزوئلاست.»

گانتز با نشان دادن تصاویری از پهپاد «مهاجر» ساخت سپاه پاسداران، گفت طی دیدار با همتایان خود در سراسر جهان، از جمله شرکای آفریقایی و آمریکای لاتین، شنیده که نگرانی شدیدی بابت «حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم» در منطقه خود دارند.

العربیه به نقل از رویترز نوشت؛ وزیر دفاع اسرائیل افزود: «توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی امضا بشود یا نشود، این پایان راه ما نخواهد بود. ما باید قابلیت‌های تهاجمی و مجموعه‌ای از تحریم‌ها را آماده داشته باشیم تا در صورت نقض توافق‌نامه‌های آینده توسط جمهوری اسلامی از آنها استفاده کنیم.»

مهمترین بخش این محموله که اسرائیل مدعی آن است 1500 عدد موشک هوا به زمین ضد کشتی و ضد تانک از نوع Maverick و 500 موشک دفاع هوایی از نوع AIM-7 و AIM-9X بود. همزمان با ارسال این محموله، کارشناسان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی نیز وارد ونزوئلا شدند.