احزاب مسیحی آلمان: کنترل نهادهای امنیتی بر مساجد گسترش یابد

0
58

سیاستمداران احزاب مسیحی آلمان برای مهار بیشتر فعالیت‌های اسلام‌گرایان در این کشور خواستار ثبت مساجد شدند. سخنگوی فراکسیون احزاب مسیحی گفته است اختیارات سازمان امنیت داخلی آلمان برای کنترل مساجد باید گسترش یابد.

ماتیاس میدلبرگ، سخنگوی فراکسیون اتحاد احزاب مسیحی گفته است این احزاب خواهان دادن اختیارات بیشتر به سازمان امنیت داخلی آلمان (نهاد حافظ قانون اساسی) برای کنترل و مهار مساجد شده‌اند. او تاکید کرد نفوذ این نهاد امنیتی در مساجد باید بیشتر شود.

میدلبرگ همچنین در مورد کمک مالی کشورهای خارجی به مساجد تاکید کرد.  احزاب مسیحی خواهان قطع کامل این کمک‌ها نیستند اما خواستار شفافیت هستند و باید مشخص شود که این پول‌ها چه تاثیری بر فعالیت مساجد دارند.

میدلبرگ توصیه می‌کند با انجام تحقیقات میدانی باید مشخص شود اسلام‌گرایی سیاسی تا چه اندازه بر کودکان و جوانان تأثیر می‌گذارد.

كریستوف دوریس ، نماینده حزب دمکرات مسیحی از هامبورگ نیز می‌گوید پس از كشته شدن معلم فرانسوی، ساموئل پتی، در پاریس مشخص شده است که اسلام‌گرایی تا چه اندازه تفكر و اعمال جوانان مسلمان در آلمان را شکل می‌دهد.

او می‌گوید مدارس و معلمان آلمان را نباید با چنین مشکلات و چالش‌هایی به حال خود رها کرد.

دویچه وله نوشت؛ گروه کاری احزاب مسیحی آلمان می‌خواهد به زودی گزارش خود درباره ثبت مساجد را در میان اعضای فراکسیون مورد بررسی قرار دهد.