احتمال رویارویی سپاه و حزب‌الله با اسرائیل قوت گرفت

0
135

یک منبع نزدیک به سرویس‌ اطلاعاتی اسرائیل، اعلام کرد که ارتش این کشور از هویت افرادی که در حمله روز یکشنبه در بلندی‌های جولان کشته شدند خبر نداشت؛ با این حال وی گفت که احتمال می‌دهد که جمهوری اسلامی و حزب‌الله به این حمله واکنش نشان دهند.

این مقام آگاه اسرائیلی گفت که ما انتظار نداشتیم که کشته شدگان دارای چنین اهمیتی باشند، مخصوصاً در مورد فرمانده سپاه ایران. و افزود: ما گمان می کردیم که یک واحد از دشمن را که قصد حمله به حصار مرزی داشت، هدف قرار دادیم.

خبرگزاری رویترز از بیت المقدس، نوشته که اظهارات این مقام اسرائیلی به نظر می‌رسد برای کاستن از خطر واکنش نیروهای ایرانی و حزب الله صورت گرفته است.

این مقام اسرائیلی همچنین در پاسخ به این که آیا اسرائیل انتظار واکنش از سوی جمهوری اسلامی و یا حزب الله را دارد یا نه؟ گفت که این واکنش را تقریباً قطعی می داند.

در حالی که اسرائیل نیروهای خود را در شمال این کشور و در نزدیکی با مرز لبنان به حالت آماده باش در آورده، این مقام اسرائیلی اضافه کرد که هیچ کس از این درگیری سودی نمی برد.

امروز محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، اسرائیل را به آنچه «صاعقه‌های ویرانگر» خواند تهدید کرد و گفت که جمهوری اسلامی  به «حمایت‌های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان» ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ هچنین دیروز پیام حسن نصرالله، مبنی بر این که «اسرائیلی‌ها باید پناهگاه هایشان را آماده کنند»، دیروز بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری وعربی بر روی خروجی سایت شبکه “المنار” وابسته به این گروه شبه نظامی شیعه قرار گرفت.

در در حمله هوایی روز یکشنبه، توسط اسرائیل در منطقه “قُنیطِره” در جنوب سوریه “محمدعلی الله‌دادی”، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و همچنین “جهاد مغنیه”، فرزند “عماد مغنیه”، به همراه چند عضو دیگر حزب الله لبنان کشته شدند.

امروز نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در بلندی های جولان اعلام کردند که پیش از حمله اسرائیل
دو هواپیمای بدون سرنشین را مشاهده کردند.

“فرحان حق”، سخنگوی سازمان ملل، گفت که یک ساعت پس از این که این هواپیماها از مرز عبور کردند، دودی مشاهده شد که احتمالاً ناشی از انفجار بوده است.