قرار بازداشت آرش صادقی برای دو ماه دیگر تمدید شد

0
131

قرار بازداشت آرش صادقی که از چهار ماه و نیم پیش تا کنون بصورت بلاتکلیف در بند ۲-الف زندان اوین نگهداری می‌شود و همچنان در سلول انفرادی است برای ۲ ماه دیگر تمدید شد.

 آرش صادقی در تاریخ ۱۵ شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران بازداشت و به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

پس از آن گزارشهای بسیاری منتشر شد که وی تحت فشار قرار دارد تا حاضر شود مصاحبه تلویزیونی انجام دهد و همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

طبق آخرین گزارشاتی که به دست مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران رسیده، قرار بازداشت آرش صادقی برای مدت ۲ ماه دیگر تمدید شده است.

همچنین یک منبع گفت: «مسئولان هیچ اطلاعی از پرونده وی نمی‌دهند و در زمان ملاقات وی با همسرش نیز ماموران حضور داشته و اجازه نمی‌دهند گفتگویی در مورد وضعیت پرونده وی صورت پذیرد.»

گفتنی است، مادر آقای صادقی در جریان نخستین بازداشت او در سال ۱۳۸۸ به دلیل وحشت‌زده شدن از هجوم شبانه ماموران امنیتی به منزلش، دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

آرش صادقی سال گذشته ۲۰ مهر ماه پس از حدود نوزده ماه انفرادی و آزار و اعتصاب غذا، از بند ۲۰۹ اطلاعات آزاد شد و قبل از اینکه یک سال کامل فرصت آزادی داشته باشد، مجددا بازداشت و به بند دو- الف سپاه منتقل شد.

لازم به توضیح است آرش صادقی دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی، غروب شنبه ۱۵ شهریور ۹۳ در محل کارش توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد.