اتحادیه اروپا قوانین مرزهای شنگن را تغییر می دهد

0
311

برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه می‌گوید: کمیسیون اروپا طرح پیشنهادی خود برای اصلاح قوانین مربوط به مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تا اواخر سال جاری میلادی (٢٠١۵) ارائه خواهد نمود.
نشست وزیران کشور و دادگستری کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به منظور بررسی و ایجاد هماهنگی لازم در خصوص کنترل مرزهای کشورهای عضو این اتحادیه (شنگن)، روز جمعه ۲٠ نوامبر / ۲٩ آبان، در بروکسل بلژیک برگزار شد.

این نشست به دنبال حملات تروریستی جمعه ١۳ نوامبر در فرانسه به منظور هماهنگی لازم برای مبارزه با تهدیدات تروریستی برگزار شد. حملات تروریستی مرگبار در پاریس و حومه این شهر که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت به کشته شدن ١۳٠ نفر و زخمی شدن بیش از ۲٠٠ تن دیگر منجر شد.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه ضمن اعلام خبر اصلاح قانون مرزهای شنگن، از این طرح با عنوان تغییری عمده در سیاست اتحادیه اروپا یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزیر کشور فرانسه همچنین تاکید کرد: اصلاح قوانین مربوط به مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا این امکان را فراهم خواهد ساخت تا موارد مربوط به کنترل مرزهای خارجی این اتحادیه در خصوص شهروندان اروپایی نیز به اجرا درآید.