آنچه در برنامه 90 جنجالی گذشت

0
177

برنامه این هفته نود از ساعت 22:38 آغاز شد و محور آن به ترویج بازیکن سالاری در فوتبال ایران اختصاص داشت. “مهمترین عامل رواج بازیکن سالاری در فوتبال ایران چیست”؟ برای سئوال پیامکی برنامه این هفته چهار گزینه بی توجهی بازیکنان به امور اخلاقی، توجه بیش از حد رسانه‌ها به بازیکنان، حمایت مربیان از بازیکنان خاطی و ضعف مربیان در  برخورد با بازیکنان خاطی اختصاص داشت.

به گزارش خبرنامه ملی ایانیان از وبسایت نود، فردوسی پور در ابتدای برنامه با تشکر از ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما، وی را فرد حامی ورزش و برنامه نود معرفی کرد و سپس برای رئیس جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد.

کارشناس داوری
نادر جعفری کارشناس داوری برنامه نود بود. طبق نظر جعفری در بازی ملوان با ذوب آهن، داور در اعلام پنالتی به سود ملوان اشتباه کرده بود. همچنین در نیمه دوم مسابقه، ضربه بازیکن ملوان از خط دروازه ذوب آهن عبور کرده بود که داور به اشتباه گل سالم ملوان را اعلام نکرد.

نود درجه
در این بخش خمیازه های پیام صادقیان در تمرین پرسپولیس، اعتراض رضا حقیقی به تعویض، عدم اقتدار حمید درخشان در برخورد با بازیکنان و … سوژه بود. همچنین شادی گل ادینیو بعد از گلزنی به استقلال که با گرفتن دوربین یکی از عکاسان همراه بود، در این بخش مورد توجه قرار گرفت و عادل فردوسی پور کنایه ای به دلتنگی بازیکنان برای دوربین ها (دوربین های صدا و سیما) در دو هفته ای که ورود آنها به ورزشگاه ممنوع بود، زد.

65ba3b24cc59142a502ea47a75a11afa_1076_

جشن تولد کریمی با نود
عوامل برنامه نود به مناسبت جشن تولد علی کریمی با این بازیکن گفتگوی مفصل و خودمانی را ترتیب داده بودند که بخشی از این گفتگو در برنامه شب گذشته پخش شد. کریمی در این گفتگو علی دایی را فردی دانست که فقط به فکر منافع خودش است. وی همچنین گفت که با استقلال قرارداد داخلی بسته بود.

سئوال استقلال و واکنش خطیبی
در ادامه مدیر رسانه ای باشگاه استقلال روی خط برنامه آمد و نسبت به اجرایی نشدن حکم کمیته استیناف مبنی بر محرومیت تماشاگران تراکتورسازی در بازی با استقلال اعتراض کرد و آنرا به کشوی جادویی دبیر فدراسیون فوتبال مرتبط دانست.  محمد نوری فر گفت: سئوال ما این است که چرا حکم کمیته استیناف بعد از بازی با استقلال باید اجرایی شود.

همچنین رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی روی خط آمد و گفت: باید قدر هواداران را بدانیم نه اینکه توی سر آنها بزنیم.

خطیبی افزود: دوست داشتم به بار فنی بازی تراکتورسازی با استقلال هم توجه شود. این بازی هم برای استقلال هم برای تیم خودمان بار فنی زیادی داشت.

تقویم نود
در قسمت تقویم نود، مناسبت ها و مسابقات زیادی در نظر گرفته شده بود که از مهمترین آنها می توان به شکست ایران برابر عربستان در مقدماتی جام جهانی 1994، مرور دیدار پرسپولیس با داماش در آبان سال 1390 و حرکت شیث رضایی و محمد نصرتی، شکست ایران برابر ایرلند در مقدماتی جام جهانی 2002، تولد علی کریمی و محمد دادکان و … اشاره کرد.

میهمانان ویژه؛ کلانی و جاسمیان
میهمانان حضوری این برنامه حسین کلانی و حمید جاسمیان پیشکسوتان فوتبال ایران بودند. آنها درباره مشکل بازیکن سالاری در فوتبال ایران صحبتها و راهکارهایی را ارائه کردند. کلانی با مرور یکی از خاطراتش گفت: کلاس ششم دبیرستان بودیم که با پرتاب یک راکت تنیس به سمت دوستم، او را مصدوم کردم و سرش آسیب دید. من شاگرد ممتاز مدرسه بودم ولی اخراج شدم. چند روز بعد هم با یک تیم مجارستانی بازی داشتیم ولی مرا بازی ندادند و حتی روی نیمکت هم ننشستم چون تخلف من از مدرسه به تیم گزارش شده بود و به خاطر اخلاق محور بودن فوتبال در آن زمان، در آن مسابقه کنار گذاشته شدم.

شرط بازی پولادی برای تیم ملی
مهدی تاج دیگر میهمان تلفنی برنامه بود. وی شرط دعوت مجدد از مهرداد پولادی به تیم ملی را بازگشت به ایران و بازی کردن در یک تیم نظامی عنوان کرد. تاج همچنین قول داد مشکل گرمکن توپ جمع کن ها را حل کند. وی تاکید کرد که دربی ساعت 18 روز یکشنبه دوم آذرماه برگزار خواهد شد.

افشاگری های دایی و گروکشی فایل های صوتی!
در حالی که عادل فردوسی پور تاکید داشت وقت زیادی از برنامه اش نمانده، علی دایی روی خط آمد و اظهارات جنجالیرا نسبت به وزیر ورزش، علی کریمی و محمد مایلی کهن انجام داد تا بخش اصلی برنامه استارت بخورد. وی همچنین گفت که به اسنادی دست یافته که می تواند دست وزیر ورزش را رو کند. پس از صحبت های دایی و پاسخ های مازیار ناظمی، زارع نماینده آباده هم به حمایت از دایی روی خط آمد. همچنین حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه تلفنی عنوان کرد که وزیر ورزش خواستار برکناری دایی نبوده است.

بعد از اتمام صحبت های سیاسی، دایی مجددا روی خط برنامه نود آمد و گفت: من از آقای سیاسی فایل صوتی دارم که دقیقا بر عکس این حرف را زده است. این فایل الان پیش من است ولی کیفیت ندارد که برایتان پخش کنم. اگر بخواهید آنرا در اختیار برنامه می گذارم تا هفته بعد پخش شود.

همچنین مازیار ناظمی رئیس پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش در جواب دایی روی خط آمد و گفت: آقای دایی که دم از اخلاق می زند، چطور از دیگران فایل صوتی دارد. خب ما هم چند فایل صوتی داریم که اگر بخواهید در اختیارتان قرار می دهیم.

برنامه طولانی نود در حالی به اتمام رسید که گزارشی از فوتبال پایه و لیگ های پایین تر پخش شد. در پایان برنامه بیش از یک ملیون 400 هزار نفر در مسابقه پیامکی شرکت کرده بودند که به ترتیب 56 درصد نقش مدیران و 16 درصد نقش بازیکنان را در مسئله بازیکن سالاری مقصر دانستند.