آنچه در برنامه نود ۲۴ شهریور گفته شد

0
219

برنامه نود شب گذشته ۲۴ شهریور ساعت ۲۲:۳۵ امشب با محوریت بررسی وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس آغاز شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از وبسایت نود، اولین بخش برنامه پخش سوال نظرسنجی بود که مربوط به سوال در خصوص تغییرات در پرسپولیس بود. در این نظرسنجی پرسیده شد “چه تصمیمی باید درباره پرسپولیس گرفته می شد؟ ۱- برکناری دایی به همین شکل و انتخاب درخشان ۲- برکناری دایی به شکل محترمانه و انتخاب درخشان ۳- برکناری دایی به شکل محترمانه و انتخاب مربی دیگر ۴- ادامه همکاری با دایی.

عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه موفقیت تیم های ملی والیبال و همچنین تیم ملی کشتی فرنگی و بخصوص حمید سوریان را در عرصه جهانی تبریک گفت. در ادامه برنامه قرعه کشی برندگان نظرسنجی هفته گذشته نیز برگزار شد و ۹ نفر به عنوان برنده معرفی شدند.

بازی دوشنبه تیم ملی امید در آغاز مسابقات اینچئون برابر ویتنام همراه با شکست سنگین و چهار بر یک این تیم بخش بعدی بود که پخش شد و سپس علی کفاشیان روی خط برنامه آمد و در خصوص وضعیت تیم امید و همچنین قرارداد کارلوس کی روش صحبت کرده و گفت فردا این قرارداد امضا می شود.

علی کفاشیان در مورد کی روش و قرارداد وی گفت: کی روش سه شنبه به ایران می آید و عصر قرارداد وی امضا می شود.

وی ادامه داد: فشاری از سوی مسئولان برای امضای قرارداد با کی روش روی ما نبود و با میل خود و پس از بررسی های لازم کی روش برای هدایت تیم ملی انتخاب شد.

وی در مورد شکست تیم ملی امید مقابل ویتنام گفت: این اولین بازی رسمی تیم ملی امید بود آنها تاکنون بازی رسمی نداشته‌اند. وینگادا تیم را با تلفیقی از نفرات زیر ۲۳ سال و المپیک به میدان فرستاد و باید در آینده و پس از بازی‌های آسیایی شرایط این تیم را بررسی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حذف تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: در رده سنی نوجوانان تیم خوبی داشتیم نمی‌دانم چرا در حذفی نمی‌توانیم تیم را مدیریت کنیم. همیشه این ضربه را خورده‌ایم، همیشه این مشکل را داریم و باید این پاشنه آشیل را برطرف کنیم.

وی در مورد امکانات بد هتل در چین و اعتراض بازیکنان تیم ملی امید خاطرنشان کرد: باید این مسئله را بررسی کنیم. فکر نمی‌کنم اینطور بوده باشد.

بازی تیم های صبا – استقلال خوزستان و پدیده – سپاهان اولین مسابقاتی بود که از هفته هشتم لیگ برتر در این برنامه پخش شد.

سپس تقویم نود با اجرای محمدحسین میثاقی روی آنتن رفت واتفاقات نوستالژیک مصادف با این هفته در تاریخ مرور شد. مهمان های ویژه این بخش دو استقلالی متولد ۲۳ شهریور خسرو حیدری و آرش برهانی بودند. از جمله آیتم های جالب در این بخش روز ملی سینما ، سالروز بازی ایران و بحرین و ورود واژه بازی بحرینی به فوتبال ، سالروز برد تاریخی چهار بر دو ایران از چین ، سالروز اختراع موبایل و ارتباط آن با فوتبال و… بود.

نتایج و نکات آماری مسابقات هفته هشتم پس از این بخش مورد تحلیل قرار گرفت.

پس از بررسی نکات نود درجه پخش شد.

ساعت ۱۱:۲۸ آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که تا این لحظه یک میلیون و صد هزار نفر در نظرسنجی برکناری دایی از پرسپولیس شرکت کرده بودند.

مسابقه پرگل تیم های تراکتورسازی و راه آهن همراه با حواشی و نکات آماری و داوری آن مسابقه بعدی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

هنگام بررسی داوری بازی تراکتورسازی و راه آهن اتفاق جالبی رخ داد و تصویر قطع شد و ادامه بررسی متوقف شد که فردوسی پور به خاطر آن از بینندگان عذرخواهی کرد.

سپس مسابقه تیم های نفت تهران و استقلال همراه با حواشی کامل آن روی آنتن رفت.

پس از آن در بازگشت به استودیو سایت برنامه و بخش های آن مورد بررسی قرار گرفت و فردوسی پور اعلام کرد برخی از بخش های برنامه که فرصت نمی شود به طور کامل پخش شود در سایت قرار می گیرد که از جمله آن می توان به ویدئوی کامل تقویم نود و گزارش روز دوم از برکناری و همچنین گلچین نودهای قدیمی اشاره کرد.

مسابقه تیم های ملوان – سایپا همراه با حواشی آن و اعتراض تماشاگران ملوان به نصرت ایراندوست بازی بعدی بود که پخش شد.

داوری مسابقه نفت – استقلال و ملوان – سایپا در ادامه مورد بررسی قرار گرفت.

پس از آن کلیپ ماجرای برکناری علی دایی پخش شد تا رسما بررسی وضعیت پرسپولیس آغاز شود.

 hämta (2)

رحیمی: گودرزی همان ابتدای کار گفت دایی باید برود

پس از پخش این کلیپ علیرضا رحیمی مدیرعامل برکنار شده پرسپولیس به برنامه نود آمد و گفتگوی ویژه در این خصوص آغاز شد.

رحیمی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ۲ هفته پس از گرفتن ابلاغم مخلفت با من شروع شد و به من گفتند علی دایی باید برود! ما با هر بدبختی که بود تیم را بستیم، اصولا پس از گرفتن حکم شرح وظایف شخص مشخص است. آقای خادم ۱۰ روز پس از ابلاغم به من گفت دایی را عوض کن و وزیر ورزش در اولین ملاقاتش با من گفت دایی باید برود! من نمیدانم چرا می گویند آقای وزیر از این تغییر و تحولات ناراحت است! از همان ابتدا مشکلات من شروع شد. این روشی که آقایان شروع کردند درست نبود. عزل علی دایی به دلیل بحث های فنی نبود. همان ابتدای کار دایی گفت اگر مرا نخواستید من می روم.

سه شنبه هفته قبل جلسه اضطراری در باشگاه گرفتند که من جایی بودم و البته می توانستنم بروم ولی حس کردم توطئه ای در کار باشد. سیاسی پس از جلسه با من تماس گرفت که با شما کاری دارم ولی باز هم من نرفتم چون میدانستم توطئه ای است. وقتی چهارشنبه به باشگاه رفتم سیاسی در باشگاه بود و عنوان کرد در جلسه دیروز مصوب شده است دایی برکنار شود و اگر شما هم این را قبول نکنید برکنار می شوید. من به سیاسی گفتم دایی را دعوت کنید وبه وی بگویید تا شاید وی استعفا دهد ولی سیاسی به اتاق دیگری رفت و برگشت و عنوان داشت دایی باید برکنار شود نه اینکه استعفا دهد! آقای سیاسی گفت دایی باید برکنار شود نباید استعفا بدهد. اگر بازی جمعه را ببریم دیگه نمی شود برکنارش کرد. عزل یعنی انتقام گیری و چیزی که داخلش صداقت نیست.

رحیمی در ادامه گفت: با دایی مشکل شخصی پیدا کردند، هیات مدیره باید همراه ما باید ولی از ابتدای فصل هیات مدیره به فکر ضربه زدن به تیم بود! آقای دایی و وزیر مشکل شخصی داشتند. اسفند ماه آقای دایی مصاحبه ای کردند و گفتند آقای روحانی در دفتر وزیر شنود شده و از اینجا وزارت ورزش با آقای دایی مشکل پیدا کردند. ۲۰ روز پیش دایی در جلسه هیات مدیره گفت: اگر نمیخواهید من باشم تخریب نکنید و بگویید من بروم ولی اعضا عنوان کردند که دایی بماند ولی یک هفته پس از آن خواستار رفتن دایی شدند، اینکه هر روز خواسته ها تغییر کند نشان می دهد خواسته فنی نیست!

 hämta (3)

پس از صحبت های اولیه رحیمی ، سیاسی رئیس هیئت مدیره باشگاه هم روی خط آمد و به دفاع از تصمیمات خود پرداخت.

سیاسی گفت: وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه بحثی در خصوص برکناری دایی نداشت و هیات مدیره مستقل عمل می کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما با رحیمی مشکلی نداریم و حتی میگفتم رحیمی در برخی بخش ها نیز موفق بود. ما با دایی نیز مشکلی نداشتیم و اکنون هم نداریم!

سیاسی اظهار داشت: دایی در این چند هفته لیگ عملکرد مطلوبی نداشت و امتیاز خوبی بدست نیاورد.

رحیمی در ادامه گفت: شما در جلسه ای که با من و دایی داشتید به دایی گفتید شما تیم را برای قهرمانی در آسیا ببند و بهترین بازیکنان را بیاور ولی وقتی قرار شد بازیکن کاستاریکایی را بیاوریم شما مخالفت کردید و اجازه آوردن این بازیکن را ندادید و چطور از دایی حمایت کردید؟!

در میانه صحبت ها خلاصه بازی تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با هدایت حمید درخشان همراه با حواشی آن پخش شد.

ساعت ۱۲:۵۲ اولین بار آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که بیشترین رای را ابقای علی دایی با ۴۶ درصد در پرسپولیس داشت.

پس از آن حواشی اولین تمرین پرسپولیس با کادرفنی جدید که در اتفاقی عجیب با حضور دو سرمربی برگزار شد پخش شد.

ساعت ۱،۲۶ بامداد بار دیگر آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که پس از شرکت دو میلیون و دویست هزار نفر ابقای علی دایی یک درصد افزایش رای داشت و میزان آرایش به ۴۷ درصد رسید.

بعد از آن بازی تیم های ذوب آهن – پیکان و فولاد – گسترش فولادهمراه با حواشی عجیب تغییر ناگهانی ورزشگاه محل برگزاری بازی فولاد از غدیر به تختی پخش شد.

در ادامه جدول مسابقات لیگ و برنامه ادامه بازی ها مورد بررسی قرار گرفت.

سپس داوری سه مسابقه پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان ، ذوب آهن-پیکان و فولاد – گسترش فولاد مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری با برنامه خداحافظی کرد و فردوسی پور اعلام کرد پخش شبکه با افزایش زمان برنامه موافقت کرده تا رحیمی بار دیگر به استودیو بازگردد و مناظره وی با سیاسی ادامه پیدا کند. در ادامه علی دایی نیز به صورت تلفنی به این گفتگو پیوست.

hämta (1)

دایی: مگر من با سایت ها سرمربی پرسپولیس شدم که با سایت ها برکنار شوم؟!

علی دایی سرمربی سابق پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: مگر من با سایت ها سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شدم که با سایت ها برکنار شوم؟! وقتی هنوز هیچ حکم و ابلاغ اخراج و برکناری نداده اند باید در سر تمرین حضور یابم. من باید در ابتدای صحبت هایم از تمام هواداران پرسپولیس حلالیت بطلبم و از آنها عذرخواهی کنم.

دایی ادامه داد: من به هیچ عنوان از سوی احمدی نژاد مربی تیم ملی نشدم بلکه احمدی نژاد مرا از تیم ملی برداشت. آقای کفاشیان به من پیامک داد و گفت علی آبادی می خواهد با شما صحبت کند و آنها مرا برای مربیگری انتخاب کردند ولی با دستور مستقیم احمدی نژاد پس از بازی با عربستان من برکنار شدم. برای اولین بار می گویم چون به علی دایی گفتند در ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد باشم و نرفتم مرا برکنار کردند.

وی گفت: از سیاسی یک سئوال دارم و اینکه آن نفر چه کسی بوده که شما پس از اینکه رحیمی گفته دایی بیاید و شاید یک درصد استعفا بدهد، آقای سیاسی با چه کسی صحبت کرد که پس از آن گفت من باید برکنار شوم؟!

دایی ادامه داد: تنها کسی که در این مدت مرا حمایت کرد رحیمی بود. شما پس از مدتی شروع به مصاحبه کردید و عنوان داشتید طی سه روز آینده سرمربی معرفی می کنیم و این مسائل ادامه یافت در حالی که من پس از هفته سوم به شما گفتم اگر من را نمی خواهیم من بروم. البته من مشکل را از شما نمی دانم و این مشکلات را متوجه افرادی می دانم که شما را در این جایگاه قرار دادند. من با تمام این مشکلات در فصل گذشته عنوان دومی را کسب کرد و طی سه فصل سه بار پرسپولیس را به لیگ قهرمانان بردم.

در ادامه بررسی دلایل تاریخی ناکامی پرسپولیس توسط مجری مورد بررسی قرار گرفت که اصلی ترین آن بی ثباتی و تغییرات پیاپی وحشتناک در سال های اخیر بوده است.

پس از اولین بخش گفتگوی تلفنی با دایی قسمت ۹۰ تا ۹۰ پخش شد و حواشی یک هفته اخیر فوتبال کشور را به تصویر کشید.

در بازگشت به استودیو به دلیل اینکه در میان صحبت ها نام محمد مایلی کهن آورده شد وی روی خط آمد تا فرصت پاسخگویی داشته باشد و مایلی کهن هم پس از روی خط آمدن صحبت های خود را با توهین به دایی و فردوسی پور و … آغاز کرد و به پایان برد.

مایلی کهن: آقای رحیمی هیچ کس شما را قبول نداشت چرا ماندید؟

محمد مایلی کهن روی خط تلفنی برنامه آمد و اظهار داشت: رحیمی گفت سیاسی با مایلی کهن صحبت کرده است، آقای رحیمی سیاسی باید برای صحبت با من از شما اجازه می گرفت؟ شما تا بحال سر تمرین تیم خود رفته اید که ببینید سرمربی شما با کت و شلوار سر تمرین می رود؟ من اصلا سیاسی را نمیشناختم وی برای من پیغام گذاشت و خواست با من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس مشورت کند نه مذاکره درباره چیز دیگری. من در این باره گفتم این کار درست نیست و شما دارید احساسی رفتار می کنید.

وی افزود: من مثل خیلی های دیگر نیستم که هر روز یک رنگ باشم و سال های سال پرسپولیسی بوده ام.

شما می گویید وزیر مرا قبول نداشته است، هیات مدیره مرا قبول نداشته است! با این حال شما چرا خواستید بمانید؟! آقای فردوسی پور شما فوتبال را به لجن کشیده اید! مظلوم نمایی نکنید! برای صحبت کردن به من فرصت دهید! من از هیچ چیزی نمی ترسم و سر خود را برای این جوانان و مملکتم می دهم! صحبت های مایلی کهن به جایی رسید که فردوسی پور صحبت های از وی تشکر و خداحافظی کرد و برنامه با صحبت های دایی ادامه یافت.

علی دایی در ادامه صحبت هایش در واکنش به صحبت های مایلی کهن گفت: آقای فردوسی پور من متاسفم که اجازه می دهید در برنامه زنده به سادگی به علی دایی و سایرین توهین شود. این آقا حتی یک بار هم نتوانسته در دادگاه از این حرف هایی که می زند را ثابت کند. دایی در اعتراض به سوال نظرسنجی پیامکی هم گفت شما ۳ گزینه را جمع کردید و مقابل گزینه ۴ قرار داده اید و برای این طور نظرسنجی بهتر بود گزینه های بله و خیر را انتخاب می کردید.

آیتم بعدی بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور بود که به عنوان بخش پایانی پخش شد.

بعد از بازگشت صحبت های انتهایی دایی ، رحیمی و سیاسی انجام شد و دایی در صحبت های پایانی خود از هواداران پرسپولیس خواست دایی را فراموش کرده و بیش از پیش این تیم را حمایت کنند.

در ادامه سیاسی اعلام کرد حکم اخراج رحیمی از مدیرعاملی پرسپولیس را به وی ارائه داده اند که رحیمی این مسئله را تکذیب کرد ولی نکته جالب اینجا بود که فردوسی پور یک کپی از حکم اخراج رحیمی داشت که عنوان کرد فکر کنم آخرالزمان شده است و آقای رحیمی یک کپی از آن را من به شما خواهم داد!

با پخش آمار نظرسنجی برای آخرین بار برنامه ۲۴ شهریور نود ساعت ۳ بامداد سه شنبه به پایان رسید.