آمریکا برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی اتحاد سایبری خلیج فارس و خاورمیانه را تقویت می کند

0
336

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه عهد کرد «همکاری‌های سایبری» با متحدان منطقه‌ای آمریکا را گسترش دهد، که به گفته کارشناسان، «واکنشی مستقیم» به افزایش تهدیدهای سایبری جمهوری اسلامی است.

آمریکا و عربستان سعودی برای تقویت مشارکت امنیت سایبری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری و بازیگران مخرب توافق‌نامه‌های دوجانبه امضا کردند؛ اسرائیل و آمریکا نیز متعهد شدند تا همکاری‌های خود را برای مبارزه با جرائم سایبری افزایش دهند.

پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» در ماه ژوئن اعلام کرد که تابستان گذشته یک حمله سایبری با منشاء جمهوری اسلامی را خنثی کرده است که قصد داشت شبکه بیمارستان کودکان بوستون را مختل کند. کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، این حمله را «یکی از کثیف‌ترین حملات سایبری» که تاکنون دیده است، خطاب کرد.

العربیه به نقل از کنگره آمریکا نوشت، جمهوری اسلامی همچنین به انجام عملیات جاسوسی سایبری علیه رسانه‌های غربی متهم شده است. شرکت امنیت سایبری «پروف‌پوینت» هفته پیش گزارشی منتشر کرد با جزئیات نشان می‌داد چگونه هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی پیوسته از روزنامه‌نگاران آمریکایی جاسوسی می‌کنند تا به اطلاعات حساس دست یابند.

این گزارش در مثال‌های واقعی نشان داده بود که هکرهای جمهوری اسلامی، به منظور دستیابی به اطلاعات روزنامه‌نگاران واقعی و متخصصان امور خاورمیانه، خود را روزنامه‌نگار جا می‌زنند و لینک مصاحبه دروغین به قربانیان خود می‌فرستند.