آقای ماکرون زنان و جوانان ایران در مورد شما چه فکری می‌کنند؟

0
328

روژه کاروچی، سیاستمدار فرانسوی که به صراحت لهجه و طرح انتقاد‌های تند در سنای فرانسه شهرت دارد در جلسه پرسش و پاسخ از دولت در خصوص مسائل روز مثل همیشه خیلی پر حرف نبود و انتقاد‌های خود را به صورت فشرده و صریح مطرح کرد.

سوال و انتقاد‌های سناتور روژه کاروچی به دو موضوع مشخص اشاره داشت؛ یکی تسلیت دستگاه دیپلماسی فرانسه برای مرگ رئیس جمهور جمهوری اسلامی دولت حاکم بر ایران و دیگری حمایت الیزه از دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیل و حماس.

وی با یاد‌وآوری این نکته که فرانسه همواره در مواضع بین‌المللی خود مقابل «تاریک‌اندیشی و ظلمت‌پرستی» ایستاده و حامی «دموکراسی» بوده، انتقاد‌های خود را با این پرسش آغاز کرد که «آیا به نظر شما این رویه امروزه نیز ادامه دارد؟»

وی به کنایه مواضع دو پهلو دولت را زیر سوال برد و گفت: «اینگونه صدایتان به گوش کسی نمی‌رسد.»

یورونیوز نوشت؛ سناتور راستگرای فرانسوی سپس با گفتن جمله «درست است که سازمان ملل بسیار تکامل یافته» به تمسخر افزود: شاهد این مدعا «وجود کمیته حقوق بشر به ریاست جمهوری اسلامی و کمیته حقوق زن به ریاست عربستان سعودی است.»

روژه کاروچی در ادامه از ابراهیم رئیسی به عنوان «قصاب تهران» یاد کرد و افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد یک دقیقه سکوت به احترام قصاب تهران درخواست کرد. سفیر فرانسه به ظاهر با اشتیاق آن را همراهی کرد[…] زنان ایران چه فکر می‌کنند؟ اپوزیسیون دموکراتیک ایران چه نظری دارد؟ جوانان ایرانی به آنچه شما انجام می‌دهید چه نگاهی دارند؟ به صراحت بگویم، اطاعت فرانسه از ارتجاع، تاریک‌اندیشی و جهل، غیرقابل قبول است.»