خودروی زرهی با سلاح جدید کشتار جمعی برای پهپادها

0
200

سلاح جدید شرکت “جنرال داینامیکس”(General Dynamics) قادر به سرنگون کردن دسته جمعی پهپادهای مهاجم با امواج مایکروویو و قابلیت هدایت انرژی خواهد بود.

شرکت “جنرال داینامیکس”(General Dynamics) در تلاش برای مقابله با تهدید نوظهور حمله دسته جمعی پهپادها یک توافق راهبردی با شرکت “اپیروس”(Epirus) برای توسعه سلاح‌های انرژی هدایت شده خود در خودروهای جنگی موسوم به “استرایکر”(Stryker) منعقد کرده است.

خودروهای زرهی “استرایکر” که از سال ۲۰۰۲ در خدمت ارتش‌ها هستند، با توجه به تغییر تکنیک‌های جنگی به طور مداوم ارتقا یافته‌اند. هنگامی که این خودروهای جنگی در عراق مستقر شدند، باید در برابر نارنجک‌های شلیکی محافظت می‌شدند، اما به تازگی مشخص شده است که در برابر حمله وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا همان پهپادها آسیب پذیر هستند.

آی‌ای نوشت، در حالی که توسعه و استفاده از پهپادها به خصوص در زمینه نظامی با سرعت برق در حال افزایش است، شرکت “جنرال داینامیکس” سازنده خودروهای زرهی “استرایکر” به دنبال مسلح کردن این خودروها به یک سلاح مخصوص سرنگونی پهپادها با قابلیت هدایت انرژی است.

برای تسریع این ارتقا، این شرکت با شرکت “اپیروس” مستقر در لس آنجلس که یک سیستم ضد الکترونیکی به نام “لئونیداس”(Leonidas) را توسعه داده و قادر به مدیریت تهدیدات فردی و همچنین چندگانه است، همکاری می‌کند.

رسانه‌های علمی نوشتند؛ طبق اعلام این شرکت، این سیستم از فناوری مایکروویو با توان بالا تعریف شده توسط نرم افزار(HPM) استفاده می‌کند. “اپیروس” ادعا می‌کند که پیشرفت‌هایی که در سیستم‌های تسلیحات انرژی قابل هدایت انجام داده است، به آن اجازه می‌دهد تا حجم این سیستم را به شدت کاهش دهد و از هوش مصنوعی برای کنترل تقویت‌کننده‌های قدرتی حالت جامد استفاده می‌کند که توان خروجی بسیار بالایی تولید می‌کنند.

این سیستم از معماری کنترل باز استفاده می‌کند که یکپارچه سازی آسان آن را نه تنها در سیستم “استرایکر”‌ بلکه هر پلتفرم موجود دیگری در سراسر ارتش ایالات متحده تسهیل می‌کند.

این سیستم به غیر از هواپیماهای بدون سرنشین همچنین می‌تواند برای مقابله با وسایل الکترونیکی مورد استفاده دشمنان به کار گرفته شود و آنها را در طول نبرد از فناوری‌های الکترونیکی محروم کند.