جمهوری اسلامی در حال تقویت پدافند هوایی خود در مرزهای اسرائیل است

0
281

جمهوری اسلامی تلاش می‌کند سامانه‌های موشکی زمین به هوای خود را برای ایجاد اختلال در حملات هوایی اسرائیل علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان نیابتی این کشور، در سوریه، لبنان، عراق، و دیگر نقاط خاورمیانه مستقر کند.

سه‌شنبه، 26 اکتبر 2021، بر اساس برآوردهای اطلاعاتی که سازمان‌های دفاعی اسرائیل طی ماه‌های اخیر به قانون‌گذاران ارائه کرده‌اند، سامانه‌های دفاع هوایی ساخت جمهوری اسلامی به رژیم سوریه کمک کرده تا توانایی‌های خود را در برابر حملات هوایی اسرائیل ارتقا دهد.

به گفته منابع دفاعی اسرائیل، سوری‌ها موفق شده‌اند «مدت زمان پاسخگویی» خود به حملات اسرائیل را کاهش، و توانایی خود برای انهدام موشک‌های شلیک‌شده از اسرائیل به سوی سوریه را افزایش دهند.

العربیه به نقل از هاآرتص نوشت؛ مقامات دفاعی اسرائیل از احتمال انتقال این سامانه‌ها به «گروه‌های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی» مانند حزب‌الله در لبنان، حماس در نوار غزه، شورشیان حوثی‌ در یمن، و دیگر گروه‌ها ابراز نگران کرده‌اند.

این مقامات همچنین درباره افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی توسط حماس، حزب‌الله، و دیگران علیه اسرائیل هشدار داده‌اند، و گفته‌اند نیروی هوایی اسرائیل مقابله با این پهپادها را در اولویت قرار داده است.

به عنوان بخشی از پاسخ به این تهدید، ارتش اسرائیل از شرکت‌های سازنده تجهیزات دفاعی خواسته تا سال آینده یک «سیستم دفاع موشکی لیزری» تولید کنند. علاوه بر این، قرار است ارتش اسرائیل طی دو سال آینده چندین سیستم «گنبد آهنین» جدید دریافت کند.