رییس دفتر اشرف غنی از مردم افغانستان عذرخواهی کرد

0
408

متین بیگ در قسمت تازه‌ای از پادکست «آرزویی برای افغانستان» گفت: «من خیلی متأسفم و از این فرصت برای معذرت خواهی از ملتم استفاده می‌کنم. متاسفانه من به عنوان یک افغان بخشی از این واقعه بوده‌ام. چون پدرم را از دست دادم. تعداد زیادی از اعضای خانواده و جامعه‌ام را از دست دادم. من به افغانستانی فکر می‌کردم که متحد باشد و برای آن تلاش کردم.»

وی گفت: متاسفانه امروز فکر می‌کنم که فریب خورده‌ام و به من خیانت شده و معذرت می‌خواهم از تمام افغان‌ها به خاطر این‌که برای غنی کمپین زدم و به او رأی دادم. الان که به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینیم فروپاشی از زمانی آغاز شد که غنی رییس جمهور شد.

به گزارش رسانه ها، بیگ افزود: من خیلی متأسفم از این‌که برای مردی کمپین کردم که فکر می‌کردم می‌تواند ما را نجات دهد. من فکر کردم او یک فرد خردمند است. اما ما نسل‌مان را از دست دادیم. امید خود را از دست دادیم؛ و فکر می‌کنم… حالا که به گذشته نگاه می‌کنم ما افغانستان را زمانی از دست دادیم که او سال ۲۰۱۴ رییس جمهور شد.

وی در پاسخ این که چه خواهد کرد، گفت: «مقاومت اشکال متفاوتی دارد. من صبر می‌کنم، ما یک فرصت به طالبان می‌دهیم که ببینیم چطور کشور را اداره می‌کنند. جنگ ما نباید برای آن‌ها یک بهانه باشد. ما نمی‌خواهیم که چرخه خشونت همین طور ادامه پیدا کند. همه چیز برای ما تمام نشده است. برای کسانی که از کشور بیرون آمدند و موجب شکست آن شدند شاید تمام شده باشد. برای ما تمام نشده است.»

وی در پایان گفت که شک ندارد روزی به افغانستان باز خواهد گشت.