بیانیه تحلیلی ستاد هماهنگی نظامیان برای نجات ایران در حمایت از اعتراض‌های اخیر مردم ایران به کشته شدن مهسا امینی – نیکا شاکرمی

0
319

به نام خداوند جان و خرد

ملت شریف ایران:
در پی قتل مهسا امینی به دست عوامل سرکوب گشت ارشاد، موجی از همبستگی ملی و جهانی در محکومیت این قتل، شگفتی خارق‌العاده‌ای خلق کرد. ماشین سرکوب که به دفعات در ادوار گذشته، تعدی به حقوق شهروندان را به اجانب و بیگانه نسبت می داد، این‌بار با این موج عظیم همبستگی عاطفی بی‌نظیر، ناچار شد از یک سو به طور رسمی با خانواده زنده‌ياد مهسا امینی ابراز همدردی کند و از سوی دیگر در تناقض آشکار با این همدردی، بار دیگر با توسل به اخبار دروغ در رسانه میلی، مدعی شود که مهسا خود فوت کرده است.
در حالی که پدر مهسا با صدای بلند اعلام کرد: دخترش هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته و بدن او به هنگام مرگ کبود بوده و او به قتل رسیده است. مظلومیت قتل مهسا انفجار خشم را در سراسر کشور تکثیر کرد و موجب شد در اکثر نقاط کشور، تجمعات اعتراضی خود جوشی در محکومیت قتل مهسا امینی شکل بگیرد که متاسفانه سرکوبگران با هجوم به این تجمعات، برخی از فرزندان ایران را به‌ویژه‌ در برخی از شهرهای کردستان به شهادت رسانده‌اند. در حالی که تصاویر منتشر شده حضور پر رنگ نیروهای امنیتی را با ماشین آپ پاش و باتون و اسلحه در برخی خیابان های مختلف کشور نشان می دهد، باز بخش های مختلف حاکمیت از طریق اخبار دروغ و نخ نما می‌خواهند اذهان را منحرف کنند.

گرچه هرگز این دروغها دیگر با این حجم از مدارک و شواهد آشکار، حتی نمی تواند طرفداران آنها را هم قانع کند که چنین به جان مردم افتادن، برای آنها پذیرفتنی باشد.

پرسش مهم اینجاست اگر مهسا امینی به طور تصادفی و غیرسیستماتیک به مرگ طبیعی مرده است، چرا از یک سو چرخه چنین مرگ های تصادفی هیچ گاه در کشور ما قطع نشده است و از دیگر سو چرا حاکمیت برای سوگواران این جوان ۲۲ ساله درگذشته نیروهای سرکوبگر را به خیابان ها گسیل می کند؟ آیا حضور عوامل و شبه نظامیان و ابسته به حکومت در خیابان برای سرکوب اعتراض مسالمت‌آميز و یا همدردی عاطفی با مرگ دختری بی‌گناه هم تصادفی است یا دشمنان قسم خورده برای بد نام کردن نظام، چنین به جان جوانان وطن افتاده‌اند؟

در طی این ۲ هفته از سراسر کشور صدها ویدئو از حضور گسترده مردم در اقصی نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور با حضور همه اقشار جامعه از دانشجو تا بازاری و مردم کوچه و بازار را به معرض دید عموم نهاده است اما آیا با دیدن این تصاویر می‌توان شاهد همدلی و همراهی حاکمیت بود تا با ادعایش در چگونگی مرگ مهسا امینی در تعارض بنیادی نباشد؟ یا این تصاویر حکایت از نفاق و دو چهره‌ای حضرات در مواجهه با مرگی است که از درونش حیات جوشیده و معترضان در سراسر ایران شعار «زن_ زندگی_ آزادی» را به دفعات طنین انداز نموده اند.

ستاد هماهنگی نظامیان برای نجات ایران ضمن حمایت و همراهی با اعتراضات مردمی در روزهای اخیر به کشته شدن مهسا امینی، و دهها جوان به خون خفته دیگر به یقین می‌داند که حکومت و رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران کوچکترین همدلی و همیاری با مردم ایران نداشته و ایران را مِلکِ غصب شده خود می‌شناسد.

لذا ما جمعی از پرسنل ارتش و بازنشستگان ارتش به همراه عموم ملت شریف و به تنگ آمده‌ از استبداد مذهبی نه‌تنها ادامه دهنده راه جوانان کشته شده بدست نظام منحوس جمهوری اسلامی حاکم بر ایران بوده، همچنان در جهت بدست آوردن آزادی و رهائی از ظلم و ستمی که این رژیم با تمام وابستگانش بر ایران و ایرانی داشته و دارد هستیم، لذا قویآ از ارتش ایران (بدنه) خواستار عدم حضور و یا شرکت درجهت پشتیبانی از نظام فاسد بوده ضمن این که این انتظار و خواسته بحق را نیز از آنها در جهت حمایت آزادیخواهان و دفاع از آنها در روزهای خطرناک و بسیار حساس آینده نیز داریم.

ستاد هماهنگی نظامیان برای نجات ایران