١٢ پس لرزه پس از وقوع زلزله در تهران

0
172

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از وقوع زلزله ١٢ پس زلزله داشتیم که بزرگ ترین آن ٢.٦ بوده است.

اسماعیل نجار با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری شب گذشته در تهران اظهار داشت: شهروندان همچنان هوشیاری خود را داشته باشند. دستگاه های اجرایی و خدماتی نیز همچنان در آماده باش هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پس از وقوع زلزله ساعت ساعت ۲۳:۲۷، تعداد ١٢ پس لرزه داشتیم که بزرگ ترین آن ٢.٦ بوده است.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر آرامش در شهرها برقرار است، گفت: بر اساس گزارش ها زلزله ٥٦ نفر مصدوم داشته است که به دلیل فرار از محل استقرار بوده است.

نجار گفت: یک نفر هم به دلیل آتش سوزی در چادر مصدوم شده است.

نکته ای که در خصوص این زلزله می توان گفت، اختلال در شبکه های تلفن همراه، ازدحام در پمپ های بنزین و ترافیک سنگین در سطح استان تهران بود، که سبب ایجاد مشکلاتی در مردم به خصوص شهر تهران و شهرستان های غربی این استان شد.

به گزارش مهر؛ در این بین، یکی از مشکلات عمده مردم هوای سرد و دمای ۶ درجه ای پایتخت و شهرستان های اطراف بود، که سبب روشن کردن خودروها برای گرم شدن و در نتیجه آلوده تر شدن هوای این استان می شد، شرایط زلزله و ترس و وحشت مردم پس از چند ساعت آرام شد و برخی از مردم به خانه های خود بازگشتند، اما آن هایی که در چادر، خودرو و یا فضای باز بودند، تا صبح نه از ترس، که از سرما لرزیدند.