یادداشت تند صادق زیباکلام درباره صحبت های مهران مدیری در “دورهمی” و واکنش پس از آن: «اتفاقی كه در فضای مجازی افتاد باعث شد آقای مهران مدیری كه آدم زرنگ و تیزی هم هست، متوجه شود چه گاف بزرگی داده»

0
595

صادق زیباکلام در تاربرگ فیسبوک خود اشاره کرد: …آقای مهران مدیری نان به اصولگرایان و اصحاب قدرت قرض می دهد كه ببینید من چطور به برجام توهین می كنم و چطور با شما هم نوایی می كنم و برجام را نفی می كنم، پس هوای من را داشته باشید!…
صادق زیباکلام یادداشتی در تماشاگران امروز درباره ماجرای رسانه ای این روزها، صحبت های مهران مدیری در دورهمی و واکنش پس از آن نوشت:

-این روزها با حرف های آقای مهران مدیری جنجالی در فضای مجازی به پا شد، اما من فكر می كنم اصلاح طلب ها نباید خیلی به ایشان بها بدهند؛ این درست که آقای مهران مدیری كمدین و طنزپرداز است، ولی فكر نمی كنم كسی ایشان را از نظر سیاسی و جهت گیری هایش در این باره جدی بگیرد. نكته دیگر اینكه موضعی كه ایشان درباره تیم مذاكره كننده گرفته و توهینی كه به آقای ظریف كرده، خیلی تأسف برانگیز است. باید برویم و مستقیم از ایشان بپرسیم که شما خودت چقدر جسارت و جرات سیاسی داری؟ یا اینكه شهامت سیاسی داری كه به پاسبان سر كوچه ات دیر سلام كنی؟ این قدر جسارت و شهامت سیاسی داری كه یك هزارم آنچه را كه به ظریف گفتی بتوانی به یك اصولگرای دسته سوم، چهارم، پنجم بگویی؟ آن قدر جسارت و شهامت سیاسی داری كه بتوانی به پیش نماز محله ات دیر سلام كنی؟
– همه ما پاسخ آقای مدیری به این پرسش ها را می دانیم. همه می دانیم كه جسارت و شهامت ایشان در چه حد و اندازه ای است. همه می دانیم كه ایشان جرات نمی كند به پاسبان سر كوچه یا پیش نماز محله اش دیر سلام كند. همه می دانیم كه ایشان جرات نمی كند به یك اصولگرای دسته سوم، چهارم، یا حتی دسته پنجم كوچك ترین اسائه ادبی كند. ولی اینكه ایشان به خودش اجازه می دهد به دكتر محمدجواد ظریف این گونه اهانت كند، نشان می دهد كه چقدر آدم فرصت طلبی است. چقدر نان به نرخ روز خور است و چقدر دارد سرمایه گذاری سیاسی می كند.
– ایشان فكر می كند مردم نمی فهمند. در حالی كه مردم خوب می فهمند ایشان دارد چه می كند. اتفاقاً آقای مهران مدیری هیچ حب و بغضی نسبت به آقای ظریف ندارد. شاید ته دلش از اینكه ظریف را خراب می كند خودش هم ناراحت باشد، ولی چرا این كار را می كند؟ پاسخش خیلی ساده است. آقای مهران مدیری نان به اصولگرایان و اصحاب قدرت قرض می دهد كه ببینید من چطور به برجام توهین می كنم و چطور با شما هم نوایی می كنم و برجام را نفی می كنم، پس هوای من را داشته باشید! اگر هم چیزی از دهنم در رفت و طنزی را در برنامه ام گفتم خیلی علیه ما نشورید و اجازه دهید ما همچنان در تلویزیون باقی بمانیم. ما مخلص شما هم هستیم. بعضی وقت ها چیزهایی برای بازارگرمی می گوییم. خلاصه اینكه ایشان در حقیقت یك جور سرمایه گذاری سیاسی و متأسفانه خوش رقصی می كند. لغتی كه نمی خواهم به كار ببرم، ولی چاره ای ندارم. آقای مدیری برای اصحاب قدرت و اصولگرایان خوش رقصی می كند كه خیلی عرصه را به او تنگ نكنند و او را خودی بگیرند.
– در مورد اینكه آقای مهران مدیری روی خط یك برنامه تلویزیونی آمد و حرف خودش را توجیه كرد و گفت منظورش آقای ظریف و تیم مذاكره كننده نبوده هم باید بگویم، ایشان هنوز فكر می كند در فضای مجازی، بین جوانان و بین اقشار تحصیلكرده محبوبیت زیادی دارد. برای همین هم اتفاقی كه در فضای مجازی افتاد باعث شد آقای مهران مدیری كه آدم زرنگ و تیزی هم هست، متوجه شود چه گاف بزرگی داده. می توان گفت آقای مدیری اصلاً توقع برخوردی كه در فضای مجازی و از كاربران فضای مجازی دید نداشت. بنابراین این مسئله موجب شد در اولین فرصت درصدد توجیه كارش بربیاید، اما باید گفت كمی برای عقب نشینی هایی كه ایشان این روزها می كند و می خواهد یك جورهایی قضیه را توجیه كند، دیر است و تمام این حرف ها چیزی را تغییر نمی دهد.