۳۰۰ کودک پناهجو در آلمان گم شده اند

0
193

روزنامه های آلمانی به استناد اطلاعاتی که از اداره پلیس فدرال کسب کرده اند گزارش می دهند که تا روز اول اکتبر امسال ۲۹۹ کودک پناهجو در آلمان گم شده اند. تازه ترین مورد کودک چهارساله ای به نام محمد است که اوائل اکتبر گم شده و جست و جوی ۳۰ پلیس برای یافتن او در برلین بی نتیجه مانده است.
محمد آخرین بار همراه مادرش در برابر اداره بهداشت و خدمات اجتماعی برلین دیده شده است. این اداره محل تسلیم درخواست های پناهندگی است و هر روز هزاران پناهجو با همین هدف ساعت ها در برابر آن صف می بندند. این تجمع های بزرگ اغلب به هرج و مرج نیز منتهی می شود. پلیس پس از شش روز جست و جو نشانه ای از محمد نیافته است. تکثیر عکس او و درخواست کمک از مردم نیز تاکنون ثمری نداشته است. بر اساس اطلاعاتی که پلیس در اختیار رسانه ها قرار داده، پدر و مادر محمد ۴ ساله مدتی پیش به آلمان آمده اند و جزو پناهجویان جدید نیستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گم شدن کودک ۴ ساله سوری در آلمان سروصدای زیادی به راه انداخته و باعث شده است که پلیس فدرال آمار مربوط به کودکان گم شده در آلمان را منتشر کند. پلیس فدرال آلمان گفته است که بیشتر کودکان پناهجوئی که در آلمان گم می شوند، مدت کوتاهی بعد پیدا می شوند، اما وقتی اعضای خانواده های فراری در میان تراکم جمعیت و هرج و مرج از یکدیگر جدا می افتند رسیدن آن ها به یکدیگر بسیار دشوار است.

به استناد همین گزارش تا آخر ماه اوت امسال ۶ هزار کودک بدون همراهی پدر و مادرشان در آلمان درخواست پناهندگی داده اند. به درخواست پناهندگی کودکان نابالغ در آلمان سریع تر از درخواست بزرگسالان رسیدگی می شود.

آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که تا آغاز سپتامبر امسال ۸۶۵ کودک در آلمان مفقودالاثر اعلام شده اند. پلیس فدرال می گوید که بیشتر این کودکان پس از جدائی پدر و مادر در نتیجه اختلاف بر سر حق سرپرستی از سوی یکی از والدین ربوده و به خارج از کشور منتقل می شوند. صلیب سرخ آلمان نیز در ماه ژوئیه امسال اعلام کرده بود که از اول سال جاری میلادی تا آن زمان ۶۹۶ تن در فهرست کودکان گمشده این سازمان ثبت شده اند. این رقم در سراسر سال گذشته ۸۲۷ نفر بوده است.