کیت وینسلت جانشین ناتالی پورتمن می‌شود

0
545

دو هفته پس از کناره‌گیری ناتالی پورتمن از پروژه پر مسأله «جابز»، کیت وینسلت مشغول مذاکره با تهیه‌کننده و کارگردان برای بر عهده گرفتن این نقش است.

کیت وینسلت مشغول مذاکره با استودیو یونیورسال است تا نقش همسر استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اَپل را در فیلم در دست تولید «جابز» بر عهده بگیرد. مایکل فاسبندر آلمانی، بازیگر «اراذل بی‌آبرو»، «پرومتئوس» و «دوازده سال بردگی» قرار است نقش استیو جابز را ایفا کند.

فیلم «جابز» مدت‌هاست که در برزخ تولید شدن یا نشدن قرار گرفته و مدام نقل محافل خبری و رسانه‌ای شده است. ماه گذشته اعلام شد که فیلم «جابز» ممکن است اصلاً تولید نشود، اما هنگامی که استودیو یونیورسال پروژه را از تهیه‌کننده قبلی، شرکت سونی تحویل گرفت دوباره به جریان تولید افتاد.

این فیلم را دنی بویل سازنده «میلیونر زاغه‌نشین» و «127 ساعت» کارگردانی می‌کند. پیش از دنی بویل، قرار بود دیوید فینچر این فیلم را کارگردانی کند که قبل از آن نیز فیلم برنده جایزه اسکار «شبکه اجتماعی» را با فیلم‌نامه آرون سورکین (نویسنده فیلم‌نامه «جابز») درباره زندگی مارک زاکربرگ  بنیانگذار فیس‌‌بوک ساخته بود.

پیش از  مایکل فاسبندر که در حال حاضر قرار است نقش استیو جابز را بازی کند، اعلام شده بود که کریستین بیل این نقش را ایفا می‌کند اما او نیز بعد از یک هفته کناره‌گیری کرد. قبل از کریستین بیل نیز از لئوناردو دی‌کاپریو به‌عنوان نامزد احتمالی ایفای نقش جابز سخن به‌میان آمده بود. سث روگن نیز نقش استیو ووزنیاک، همکار جابز در بنیانگذاری شرکت اَپل را بازی می‌کند.خبر ورود ناتالی پورتمن به پروژه اوایل آذر ماه اعلام شد، اما او در اواسط آذر از پروژه کناره‌گیری کرد.

ورایتی روز شنبه خبر داد که کیت وینسلت برای بر عهده گرفتن نقش شخصیت اول زن این فیلم مشغول مذاکره با شرکت یونیورسال است. گفته می‌شود که جف دنیلز نیز قرار است نقش رئیس سابق اَپل، جان اسکالی را در این فیلم ایفا کند.

آرون سورکین نویسنده فیلم‌نامه‌های «شبکه اجتماعی» و «مانی‌بال» این فیلم‌نامه را درباره زندگی استیو جابز،  بنیانگذار فقید شرکت اَپل نوشته و آن را در سه پرده تنظیم کرده که جابز را در حال آماده شدن برای سه نقطه‌عطف زندگی خود و شرکتی که بنیان آن را گذاشت، نشان می‌دهد. اسکات رودین، مارک گوردن و گایمون کسدی تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

به گزارش آنا؛ کیت وینسلت، متولد 1975 در برکشایر انگلستان، پس از بازی در در چند سریال تلویزیونی و فیلم‌هایی مانند «حس و حساسیت»، «جود» و «هملت» با فیلم پرطرفدار «تایتانیک» در سال 1997 با اوج شهرت رسید. «آیریس»، «قلم‌پرها»، «یافتن ناکجاآباد»، «درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش»، «بچه‌های کوچک»، «کشتار» و «روز کارگر» از آثار بعدی او بودند. وینسلت تاکنون شش بار نامزد اسکار نقش اصلی و مکمل و در سال 2009 برای «کتابخوان» برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی شده است.