کمبود آب آشامیدنی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز

0
293

بیش از یک ماه است که زندانیان سیاسی – عقیدتی بند عبرت با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند و پیگیرهای زندانیان و گفت‌و‌گو‌هایشان با مسئولان زندان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

از یک ماه پیش تاکنون آب آشامیدنی زندانیان بند عبرت زندان عادل آباد قطع و زندانیان سیاسی – عقیدتی محبوس در این بند، اعم از درویش گنابادی ٬ مسیحیان و بهاییان مجبورند آب آشامیدنی مورد نیاز را از فروشگاه زندان آن هم با مبلغی گزاف تهیه کنند.

 

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور؛ به گفته زندانیان؛ بار‌ها شاهد عدم توجه مسئولین زندان به مسائل و امکانات اولیه رفاهی زندان بوده، و پیگیرهای‌ها نیز اغلب پاسخی در پی ندارد.

 لازم به ذکر است از دو هفته پیش سیستم خنک کننده بند عبرت زندان عادل آباد خراب شده است و همین امر هم موجب افزایش آب مصرفی زندانیان برای جلوگیری از شدت گرمای هوا شده است.

در گزارشی که پیش از این مجذوبان نور منتشر کرده بود وضعیت این بند و همچنین آمار زندانیان سیاسی ـ عقیدتی استان فارس محبوس در بندامنیتی عبرت عنوان شده بود، طبق این گزارش زندانیان سیاسی-عقیدتی این بند عبارتند از:

کسری نوری فعال حقوق دراویش و از همکاران سایت مجذوبان نور که به اتهام عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش ساکن کوار که به اتهام محاربه و تشکیل گروه ضدامنیتی مدت ۳ ماه است که در حبس به صورت بازداشت موقت به سر می‌برند،

رحمان وفایی و حمید اسلامی از بهاییان ساکن شیراز که به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهاییت هر کدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

و همچنین مجبتی حسینی، همایون شکوهی، محمدرضا پرتویی و وحید حکانی از شهروندان مسیحی ساکن شیراز که به اتهام شرکت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت هر کدام به سه سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.