کشف مومیایی هزار ساله در پرو

0
261

باستان‌شناسان موفق به کشف مومیایی‌ای شدند که در تابوتی بقچه‌ای پیچیده شده است.

باستان‌شناسان در یک حفاری یک بقچه تدفینی متعلق به فرهنگ ایشما پیدا کردند که حاوی بقایای مومیایی فردی است که حدود هزار سال پیش در پرو به خاک سپرده شده است.

محققان طی یک پروژه حفاری بزرگ در شهر «پاشاکامک» در پرو یک مکان مقدس پر از اتاق‌های تدفینی و مومیایی پیدا کرده‌اند. شهر پاشاکامک یک مکان مذهبی تحت کنترل امپراتوری اینکاها در دوران پیشاکلمبی بوده است.

دانشمندان در داخل این مکان مقدس ساختارهای تابوت مانند و مومیایی‌های صحیح و سالمی پیدا کردند.

همچنین تیم تحقیقاتی اشیایی از جمله صدف، گلدان، سگ و دیگر اشیای گرانبها پیدا کرده‌اند که توسط پرستش‌کنندگان به این مکان اهدا شده است؛ همچنین اتاقی در این پرستشگاه وجود دارد که مخصوص مسافران خارجی بوده است.

دانشمندان طی نه هفته این سایت باستانی را مورد بررسی قرار دادند. آنها موفق به کشف ساختارهای یادبود و محرابی شدند که به افتخار اجداد محلی ساخته شده است.

به گفته محققان، این مکان در قرن پانزدهم و تحت سلطنت اینکاها تبدیل به معبدی برای شفا و آب‌درمانی شده است. با این حال قبل از رسیدن اینکاها، این پرستشگاه خانه اتاق‌های تدفینی و تعدادی مومیایی بوده است.

درحالی که بسیاری از این مومیایی‌ها در زمان فتح اسپانیا به غارت رفتند اما اتاقی که حاوی مومیایی بقچه‌ای بود کاملا سالم و دست نخورده باقی مانده بود.

به گزارش آنا از DailyMail، دانشمندان قصد دارند با استفاده از اسکن‌های اشعه ایکس، توموگرافی محوری، بازسازی سه‌بعدی و روش‌های عکسبرداری دیگر به مطالعه محتوای این تابوت بپردازند.