کرونا در جهان؛ ۸۸۸ بیمار طی ۲۴ ساعت در بریتانیا جان باختند

0
206

شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در حالی همچنان در سراسر جهان ادامه دارد که تعداد جان باختگان بر اثر این بیماری از ۱۵۴ هزار نفر فراتر رفته است.

آخرین آمارها تا صبح روز شنبه از ابتلای بیش از دو میلیون و ۲۵۲ هزار نفر در کشورهای مختلف جهان به ویروس جدید کرونا حکایت دارد.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ژاپن این نگرانی را پدید آورده است که نظام درمانی این کشور نتواند به وضع همه بیماران رسیدگی کند. این در حالی است که شمار جان باختگان در ایالت کالیفرنیای آمریکا روز جمعه از هزار نفر فراتر رفت. رکورد روزانه جان باختگان در این ایالت پرجمعیت نیز روز جمعه شکسته شد. امری که این نگرانی را پدید آورده است که کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا از ایالت نیویورک به غرب این کشور منتقل شود.

تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر در ایالت متحده بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

کرونا در بریتانیا؛ ۸۸۸ بیمار دیگر جان باختند

مقامات بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. 

به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در بریتانیا به ۱۵۴۶۴ نفر رسید.

بیش از هزار نفر در آفریقا جان باخته‌اند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در قاره آفریقا اعلام کرد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این قاره از هزار نفر بیشتر شده است. تاکنون در ۵۲ کشور از ۵۴ کشور قاره آفریقا موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا به ثبت رسیده است.این در حالی است که شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در قاره آفریقا به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است.

شمار جان باختگان در اسپانیا از ۲۰ هزار نفر بیشتر شد

مقامات اسپانیا روز شنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است.آمار مرگ و میر کرونا در اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا از سایر کشورهای جهان بیشتر است.به گفته مسئولان اسپانیایی تاکنون ۲۰۰۴۳ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان باخته اند. بنا به اعلام آنها طی شبانه روز گذشته ۵۶۵ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را دراسپانیا از دست داده است.این در حالی است که تست کرونای ۱۹۱۷۲۶ نفر نیز در این کشور تاکنون مثبت بوده است. 

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی: شمار جان‌باختگان کرونا از ۵ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز شنبه اعلام کرد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشور از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی با مرگ ۷۳ بیمار دیگر شمار قربانیان بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ۵۰۳۱ نفر رسیده است.

بنا به آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تاکنون ۸۰۸۶۸ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ایران به ثبت رسیده است.

ایران: اتباع افغانستان و پاکستان اجازه ورود ندارند

حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران می گوید به اتباع افغانستان و پاکستان اجازه ورود به کشور داده نمی شود.به گزارش خبرگزاری ایلنا این مقام دولتی گفت: «ما هیچ ورودی از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان نداریم، چرا که هم دارای بیماری هستند و هم می توانند مشکلات دیگری را برای ما ایجاد کنند بنابراین اجازه ورود به آنها داده نمی شود.»این سخنان دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در حالی بیان می شود که نزدیک به پنج هزار نفر تاکنون در ایران به بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

ثبت ۲۷ مورد ابتلای جدید در چین

داده های کمیسیون ملی سلامت چین که روز شنبه منتشر شده است نشان می دهد که ۲۷ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور طی ۲۴ ساعت به ثبت رسیده است.این رقم نسبت به روز قبل که ۲۶ مورد به ثبت رسیده بود افزایش یافته است.

یورونیوز نوشت؛ بنا به اعلام مقامات چین ۱۷ نفر از مبتلایان جدید افرادی هستند که از خارج وارد چین شده اند.