کاهش چشمگیر درآمد گروه فرانسوی خودروسازی”رنو” پس از خروج از ایران

0
285

گروه خودروسازی فرانسوی رنو اعلام کرد: کاهش فروش محصولات این گروه خودروسازی در سه ماه اول سال جاری میلادی (۲۰۱۹) و قطع فعالیت‌های این شرکت با جمهوری اسلامی، باعث کاهش درآمدهای این گروه خودروسازی فرانسوی شده است.

بدنبال از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، گروه خودروسازی رنو، فعالیت‌های خود با دولت جمهوری اسلامی را به حال تعلیق درآورده و از ایران خارج شد. ایران، یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای رنو به شمار می‌رود.

در گزارش عملکرد سه ماه نخست گروه خودروسازی رنو که روز جمعه ۲۶ آوریل منتشر شد، آمده است: درآمد این گروه خودروسازی فرانسوی در مدت سه ماهه اول سال جاری میلادی با کاهش ۴.۸ درصدی، به ۱۲ میلیارد و ۵۳ میلیون یورو رسید. درآمد گروه خودروسازی رنو در مدت مشابه سال قبل ۱۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون یورو اعلام شده بود.

در این گزارش به خروج ناگهانی رنو از قرارداد با دولت جمهوری اسلامی، بدلیل تحریم‌های آمریکا، اشاره شده و تاکید شده است: توقف فروش تولیدات رنو به دولت جمهوری اسلامی از ماه اوت گذشته، به شدت بر درآمدهای گروه خودروسازی رنو تاثیر منفی داشته است.

این گزارش تصریح می‌کند: در صورت ادامه فعالیت‌ و فروش خودرو در ایران، در مجموع، درآمد گروه خودروسازی رنو، در سه ماه نخست اول سال جاری میلادی، تنها با ۱.۷ درصد کاهش روبرو می‌شد.

گروه خودروسازی رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی، در مجموع ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند. ایران یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای رنو به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش اخیر، فروش سالانه خودروهای رنو با کاهش ۵.۶ درصدی به حدود ۹۰۸ هزار دستگاه کاهش یافته است. این درحالیست که بازار جهانی فروش خودرو با کاهش ۷.۲ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش رادیوفرانسه؛ گروه خودروسازی رنو در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا فعال است اما در بازارهای چین و ایالات متحده آمریکا فعالیتی ندارد.