پیدا شدن دو شیئ شناور از هواپیمای مالزیایی

0
146

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا می‌گوید تیم تحقیق این کشور دو شیئ شناور را شناسایی کرده که می‌تواند قطعاتی از هواپیمای ناپدید شده مالزیایی باشد.

کشتی های استرالیایی که بخشی از گروه تجسس برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ. ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی هستند، در آب های جنوب دریای هند جستجو می‌کنند.

ابوت در سخنانی در پارلمان استرالیا گفته که این دو شیی از میان تصاویر ماهوراه‌یی شناسایی شده است و اکنون یک هواپیمای شناسایی از نوع اوریون به منطقه عازم شده تا محل دقیق این دو شیی را بیاید.

به گفته نخست وزیر استرالیا، اداره دریانوردی این کشور اعلام کرده است که اشیاء شناسایی شده در تصاویر ماهواره‌ای، احتمالا به کلیک هواپیمای مفقود شده مرتبط‌ اند.”

با وجود این، نخست وزیر استرالیا تاکید کرده است که یافتن این دو شیئ در پهنه اقیانوس بسیار دشوار است و علاوه بر آن ممکن است پس از یافتن آنها هم ارتباط میان این دو شیئ و هواپیمای ناپدید شده وجود نداشته باشد.

سخنگوی وزارت ایمنی هوایی استرالیا هم گفته است که یکی از دو شیئ یافت شده حدود بیست و چهار متر طول دارد و تقریبا در فاصله دو هزار و پانصد کیولمتری جنوب غربی شهر پرث در سواحل غربی استرالیا مشاهده شده است.

وی افزوده است که هنوز هم ممکن است یافتن محل دقیق این اشیا دشوار باشد و تاکید ورزیده که حتی پس از یافت شدن این اشیاء نیز معلوم شود با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی ارتباطی ندارد.

به گزارش منابع رسمی استرالیا، پس از اعزام یک هواپیمای شناسایی این کشور به محل وجود این اشیاء، تعدادی هواپیمای شناسایی دیگر نیز عازم همین منطقه هستند.

از زمان آغاز جستجوها برای یافتن هواپیمای پرواز شماره ام.اچ ۳۷۰ شرکت هواپیمایی مالزی، چند بار تصاویر و گزارش هایی از مشاهده اشیای شناور که گمان می رفته تکه هایی از لاشه هواپیما باشد، منتشر شده است اما تعلق هیچ کدام به این هواپیما در نهایت مورد تایید قرار نگرفته‌ است.

به گزارش بی بی سی؛  بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، روز شنبه هشتم مارس و در حالی که با ۲۳۹ سرنشین از کوآلالامپور عازم پکن بود، از صفحه رادار ناپدید شد.

از آن هنگام، تیم تجسسی متعلق از ۲۶ کشور جهان از آسمان و دریا مشغول جستجو در آبهای دریای جنوبی چین و بخش جنوبی اقیانوس هند هستند تا نشانی از این هواپیمای مفقود شده بیابند.