پنتاگون: گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی احتمالا مسئول ترور نافرجام الکاظمی هستند

0
195
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-10-09 12:08:49Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، احتمال مشارکت گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در عملیات حمله به محل اقامت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را بالا دانست و گفت چگونگی انجام این هجوم، شبیه به سایر عملیات‌های شبه‌نظامیان شیعه در عراق است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، سه‌شنبه، 9 نوامبر، در نشست مطبوعاتی این وزارت‌خانه، در پاسخ به سوال خبرنگاری، با تأئید ضمنی اظهارات ژنرال کنت اف. مکنزی جونیور، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده مبنی بر دست داشتن شبه‌نظامیان شیعه در این ترور نافرجام گفت، این نوع حملات پهپادی یک تاکتیک مرسوم بین گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی است و با همان روش صورت گرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود در تماسی تلفنی با برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، «حمله تروریستی» به اقامتگاه الکاظمی را محکوم کرد.

العربیه نوشت؛ بر اساس بیانیه‌ای که توسط دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، این حمله تعرض به حاکمیت عراق و استقرار ثبات در این کشور است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تأکید کرده که روابط دولت آمریکا و دولت و مردم عراق پابرجا و مستحکم است.

اگرچه تحقیقات درخصوص ترور نافرجام الکاظمی در جریان است، برخی از مسئولان امنیتی و منابع نزدیک به گروه‌های مسلح عراق اعلام کردند که این حمله توسط یک گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی انجام شده است.

به گفته دو مقام امنیتی، این عملیات حاصل همکاری گردان‌های حزب‌الله و عصائب اهل حق است. از سوی دیگر یکی از منابع نزدیک به گروهی مسلح در عراق، با تائید نقش گردان‌های حزب الله، دست‌داشتن عصائب اهل حق در این عملیات را تائید نکرد.