پمپئو خطاب به متحدان آمریکا: به ما ملحق شوید تا مانع سرکوب مردم ایران و حمایت از تروریسم توسط رهبران جمهوری اسلامی شوید

0
172

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با انتقاد از جمهوری اسلامی آن را مخالف «صلح جهانی» و مروج تروریسم توصیف کرد و از متحدان آمریکا نیز خواست از تلاش های واشنگتن برای مقابله با دسترسی رهبری جمهوری اسلامی به منابع مالی حمایت کنند.

آقای پمپئو در توییتی که روز چهارشنبه، یک روز بعد از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران، منتشر کرد، نوشت: «امروز رژیم (حکومت جمهوری اسلامی) در ایران، با صلح و ثبات جهانی در تضاد است. ما از متحدان و شرکای خود می خواهیم به آمریکا ملحق شوند و دسترسی رهبری جمهوری اسلامی به منابع مالی برای سرکوب مردم ایران و تشویق به تروریسم در سراسر جهان را متوقف کنند.»

او پیشتر در واکنش به بازگرداندن بخش نخست تحریم‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی در توئیت دیگری نوشت که وقت آن است رژیم جمهوری اسلامی منابع مالی اش را به جای حمایت از ترور، صرف مردم خود کند.

به گزارش دای آمریکا؛ مایک پمپئو روز دوشنبه ۱۵ مرداد در توئیتر، گزارش کاخ سفید از امضای فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ را منتشر کرد و نوشت: رژیم جمهوری اسلامی باید منابع‌اش را برای کمک به مردم خودش استفاده کند، نه حمایت از ترور و تقویت رهبران خود.