پس از شش دهه فعالیت، بخش فارسی رادیو اسرائیل تعطیل شد

0
318

رادیو فارسی صدای اسرائیل وابسته به سازمان ملی رادیو و تلویزیون این کشور پس از شش دهه فعالیت به کار خود پایان داد.

پایگاه اینترنتی رادیو صدای اسرائیل  دیروز در بیانیه ای اعلام کرد:  درود بر همه یاران و شنوندگان وفادار رادیو اسرائیل

پس از 60 سال و دو هفته که از آغاز بخش فارسی رادیو اسرائیل سپری شد، امروز برنامه های این رادیو در چارچوب سازمان ملی رادیو و تلویزیون اسرائیل به پایان خود رسید.

کنست، مجلس اسرائیل، پس از سال ها بحث و کشمکش، سرانجام تصمیم گرفت که قانون انحلال سازمان ملی رادیو و تلویزیون اسرائیل را شامل همه زبان ها و شبکه های آن عملی کند.

قانون انحلال سازمان ملی رادیو و تلویزیون اسرائیل 29 ژوئیه 2014 در مجلس اسرائیل به تصویب رسیده بود اما تا حال فشار گروههای سیاسی و احزاب همپیمان با دولت مانع از اجرای آن شده بود.

کنست اسرائیل در هفته های اخیر تصمیم گرفت با عملی کردن قانون انحلال سازمان ملی رادیو و تلویزیون اسرائیل، دو تشکیلات جدید به جای آن برپا کند. یکی از تشکیلات با عنوان نهاد خبری رادیو و تلویزیونی خواهد بود و تشکیلات دوم بویژه شامل حال برنامه های فرهنگی و هنری و برخی از شبکه های غیر خبری خواهد شد.

مجلس اسرائیل این هفته بحث های سه ساله خود را سرانجام به پایان برد و اعلام کرد تمامی سازمان ملی رادیو و تلویزیون اسرائیل که 81 سال بر پا بود و حتی کار آن حدود دوازده سال قبل از استقلال اسرائیل آغاز شده بود، منحل شود تا تشکیلات جدید بزودی جای آن را بگیرد.

نظر به این وضعیت، بخش فارسی رادیو اسرائیل همانند تمامی زبان های دیگر، از جمله شبکه های عبری و عبری، ناچار شد که چهارشنبه، امروز، برنامه پایانی خود را ارائه کند.

از آنجا که این وضعیت در آخرین ساعات ایجاد شد، و فرصتی برای تهیه آخرین برنامه نبود، وقت 90 دقیقه برنامه پایانی رادیو اسرائیل به گفت و گو میان دو همکار اصلی و ستون استوار این برنامه ها آقای منشه امیر و خانم فرنوش رام اختصاص یافت.

خانم رام و آقای امیر در طول برنامه امروز از دلایل تصمیم کنست و فشارهای منجر به این تصمیم سخن گفتند و توضیحات لازم را ارائه کردند. آندو از خاطره های خود و از همکارانشان در طول دهه ها یاد کردند.

در طول برنامه امروز، شمار معدودی از همکاران صادق و صمیمی رادیو اسرائیل در سراسر جهان بروی خط آورده شدند تا از کار بزرگ آنها قدردانی شود.

بخش فارسی رادیو اسرائیل امیدوار است بزودی در چارچوب تشکیلات جدید خبری حرفه ای با شیوه و کار مدرن تری، خدمات اطلاع رسانی خود را به ملت ایران و شنوندگان در سراسر جهان ارائه کند.

بخش فارسی رادیو اسرائیل در برابر همه همکاران خود در طول 60 سال و دو هفته کار این رادیو سر تعظیم فرود می آورد.

بخش فارسی رادیو اسرائیل از همه شنوندگان و دوستداران خود در سراسر جهان با فروتنی قدردانی می کند.

بخش فارسی رادیو اسرائیل بیشترین تلاش را به عمل می آورد تا هر چه زودتر صدای رسای ملت ایران و ملت اسرائیل و دوستداران این دو کشور باشد و با قدرت صدای خود را از تشکیلات جدید خبری رسانه ای به گوش یاران خود در دنیا برساند.

مقاله قبلیآلن دلون؛ بازنشستگی‌ام حتمی است
مقاله بعدیکشف سازه‌های غول‌پیکر در زیر لایه‌های یخی قطب
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...