پرزیدنت ترامپ: جمهوری اسلامی مشکلات زیادی دارد و می‌خواهم به آن‌ها کمک کنم

0
178

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است جمهوری اسلامی در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و او خواهان کمک به جمهوری اسلامی است.

پرزیدنت ترامپ پیش از ترک کاخ سفید به مقصد آیووا برای شرکت در یک نشست انتخاباتی، درباره امکان گفت‌وگو با جمهوری اسلامی، با اشاره به این‌که در مقایسه با زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی تبدیل به «کشوری بسیار متفاوت» شده است، گفت جمهوری اسلامی در حال حاضر «مشکلات زیادی» دارد و او تمایل دارد برای حل این مشکلات به جمهوری اسلامی کمک کند.

به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده، جمهوری اسلامی چند سال پیش «در هر نقطه‌ای از دنیا مشکل و ترور» ایجاد می‌کرد، اما اکنون بسیار کمتر از گذشته این اعمال را انجام می‌دهند و «به آمریکا در بیشترین حد ممکن احترام» می‌گذارند.

پرزیدنت ترامپ با اشاره به مشکلات جمهوری اسلامی، اضافه کرد که در حال حاضر در جمهوری اسلامی «نرخ تورم خیلی بالا رفته، پول‌شان بی‌ارزش شده و نمی‌شود حتی یک تکه نان خرید.»

رئيس جمهوری ایالات متحده گفته است که اعمال تحریم‌‌ها از سوی آمریکا و به خصوص خروج از «توافق نارکارآمد» هسته‌ای با جمهوری اسلامی، از مهم‌ترین دلایل تغییر رفتار جمهوری اسلامی بوده است.

ایالات متحده اردیبهشت ماه سال گذشته و با اعلام این‌که توافق هسته‌ای نتوانسته باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی شود، از این توافق خارج شد. دولت آمریکا همچنین در دو مقطع، مرداد و آبان ماه سال گذشته، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازگرداند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ ایالات متحده همچنین با هدف به صفر رساندن درآمدهای جمهوری اسلامی از صادرات نفت،‌ دست به تحریم نفت جمهوری اسلامی زده است و اخیرا معافیت‌های کشورهای خریدار نفت جمهوری اسلامی از تحریم را هم تمدید نکرده است.