پاناما: نفتکش توقیف شده جمهوری اسلامی به دلیل هشدار درباره «تامین مالی تروریسم» از فهرست شناورهای بین‌المللی حذف شده بود

0
172

مقام‌های پاناما اعلام کردند که نام نفتکش جمهوری اسلامی که اخیرا توقیف شده است، از چند ماه پیش از فهرست شناورهای بین‌المللی این کشور حذف شده بود.

به گزارش رویترز، پاناما اعلام کرده است که نام نفتکش «گریس ۱» از روز ۲۹ مه (۱۳ تیر) به دنبال دریافت هشدارهایی درباره نقش آن در حوزه «تامین مالی تروریسم» از این فهرست حذف شده است.

این نفتکش که روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ماه از سوی نیروی دریای انگلیس و جبل‌الطارق توقیف شده بود، با پرچم پاناما حرکت می‌کرد، اما جمهوری اسلامی مالکیت آن را به عهده دارد.

پیشتر هم اعلام شده بود ۲۸ خدمه این کشتی – که عمدتا اهل هند و برخی هم شهروندان پاکستان و اوکراین هستند – به عنوان «مطلع» بازجویی شده‌اند.

​توقیف این نفتکش به این دلیل صورت گرفت که ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه است که از اول مه سال ۲۰۱۱ به اجرا درآمد.

قرار بود محموله این نفتکش به پالایشگاه بانیاس در سوریه برود که مشمول تحریم‌های اروپا است.

به گزارش صدای آمریکا؛ پیشتر سرپرست وزارت خارجه اسپانیا گفته بود که توقیف ابرنفتکش جمهوری اسلامی، به دنبال درخواست ایالات متحده از بریتانیا صورت گرفت.