وزیر دفاع آمریکا:جمهوری اسلامی همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد

0
153

وزیر دفاع ایالات متحده که به بریتانیا سفر کرده است، روز جمعه در جمع خبرنگاران در لندن گفت، جمهوری اسلامی همچنان به رفتار خود در گسترش تروریسم و حمایت از فعالیت‌های شبه نظامیان در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیم متیس در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات سال ۲۰۱۲ او که گفته بود سه تهدید عمده‌ علیه آمریکا «جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی» هستند، گفت رفتار جمهوری اسلامی از سال گذشته به این طرف تغییر نکرده است.

وی افزود «زمانی که در مورد جمهوری اسلامی صحبت کردم، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بودم و جمهوری اسلامی صادرکننده نخست تروریسم بود؛ صریح بگویم، (جمهوری اسلامی) حامی اول تروریسم بود و امروز هم به آن رفتار خود ادامه می‌دهد.»

واشنگتن فعالیت‌های جمهوری اسلامی در منطقه را «بی‌ثبات‌ کننده» می خواند و به دنبال توافق هسته‌ای تهران و شش قدرت جهانی، از جمله آمریکا، برخی انتظار داشتند سیاست‌های جمهوری اسلامی با نزدیک شدن به جامعه جهانی، تغییر کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر دفاع دولت پرزیدنت ترامپ اواسط اسفند ماه نیز در ژاپن، با بیان این که جمهوری اسلامی برای نظم و قوانین بین المللی احترامی قائل نیست، گفته بود که ما شاهد رفتار بد آنها در منطقه بوده‌ایم و باید به آنها رسیدگی شود.