وزیر خارجه ایران سخنان نخست وزیر اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

0
178

در اولین واکنش رسمی طهران نسبت به اظهارات تند نخست وزیر اسرائیل علیه جمهوري اسلامي  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوري اسلامي اظهارات نخست وزیر اسرائیل علیه برنامه‌های اتمی ایران را دروغ خواند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در مصاحبه با خبرنگاران چند رسانه‌ داخلی، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم کرد. روز گذشته نیز هیئت ایران در سازمان ملل بلافاصله پس از پایان سخنان نتانیاهو در نطقی کوتاه سخنان نخست وزیر اسرائیل را را رد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ، محمد جواد ظریف با نفی سخنان نتانیاهو از همه گرایش های سیاسی داخلی خواسته است که با اطاعت و پیگیری از نظرات رهبر ایران در خصوص سیاست خارجی، خواستار حمایت داخلی از رئیس جمهور منتخب شد.

وی گفت:” اميدوارم دوستان در داخل بازيهای جناحی را كنار بگذارند و پشت سر رييس جمهور بر آمده از آرای مردم قرار بگيرند تا بتوان با لطف خدا، رهبری مقام معظم رهبری و عنايت ايشان و دعای خير مردم اهداف كشور را به پيش ببريم”.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنان روز گذشته خود از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که با وجود اظهارات مسالمت‌آمیز حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران، مقامات جمهوري اسلامي  در تلاشند تا از طریق وقت کشی به مرحله ساختن بمب اتمی برسند.

نتانیاهو روز گذشته گفت :” من فرق روحانی و احمدی نژاد را خوب می دانم احمدی نژاد گرگ در لباس گرگ بود اما روحانی گرگ در لباس گوسفند است.”

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه ظریف، “رژیم صهیونیستی” را به دروغگویی متهم کرد و گفت که اسرائیل “بیست و دو سال است به جامعه جهانی اعلام می‌کند که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته‌ای تولید خواهد کرد و ادامه بازی‌هایش، دروغگویی، فریب و آتش افروزی و ایجاد ترس است.”

آقای ظریف گفت که “دنیا باید واقعیت‌ها را درک کند” و در اشاره به دولت اسرائیل، افزود: “نباید اجازه داد که این رژیم، هوش و فهم جامعه بین‌المللی را به سخره بگیرد.”

ظريف به سخنراني دكتر روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت : “سخنراني با صلابت رييس جمهوري اسلامي  مورد تاييد همه ملت ايران بود، دنيا از آن استقبال كرد و كسی جلسه را ترك نكرد”.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي  با تاكيد بر اينكه امروز بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائیل منزوی ترين فرد در سازمان ملل است، اظهار داشت :” دولت تدبير و اميد منويات رهبر معظم انقلاب در سياست خارجی را پيگيری خواهد كرد اما با زبانی با دنيا حرف می زند كه بهانه به دست جنگ طلبان، آتش افروزان و دروغگوهايی مثل نتانياهو نيفتند”.

وي افزود :”همه دولت ها و مقام های بين المللی از سخنرانی دكتر روحانی استقبال كردند و آن را فصل جديدی از سياست خارجی ايران دانستند و اين روش كاری ما در صحنه های بين المللي خواهد بود”.