وحشت مردم دمشق از مسلحان شیعه لبنانی، عراقی و ایرانی

0
221

گزارش های رسیده از جنوب دمشق حاکی است که صدها نفر از ساکنان محله ها و شهرک های پایتخت سوریه، از ترس جنایت های چاقوکشان گروههای فرقه گرای لبنانی، عراقی و ایرانی، بویژه تیپ فرقه گرای ابوالفضل العباس، از خانه های خود متواری شده اند.

فعالان حقوق بشری سوری با دادن فراخوانی به همه سازمان های بشردوست از آنها خواسته اند تا برای تخلیه مردم وحشت زده غیر نظامی در جنوب دمشق اقدام کنند و آنها را از دست چاقوکشان فرقه گرای عراقی، لبنانی و ایرانی نجات دهند.

به گفته ابوعمر الجولانی یکی از فعالان هیئت های هماهنگی انقلاب سوریه، صدها تن از کودکان، زنان و افراد مسن این مناطق از خانه هایشان آواره و تلاش می کنند به منطقه حجر الاسود که رژیم اسد آن را با اسلحه سنگین مورد هجوم قرار داده، پناه ببرند.

الجولانی می گوید:” پس از اینکه چاقوکشان حرفه ای تیپ ابوالفضل العباس به کمک ایران و حزب الله لبنان جنایت های هولناکی را در منطقه ذیابیه شام مرتکب شدند و کودکان و زنان را سر بریده و اجسادشان را مثله کردند، فضایی از رعب و وحشت در مناطق دمشق حکفرما شده است”.

در قتل عام ذیابیه بیش از 150 تن زن و کودک به طور فجیعی به دست چاقوکشان و قمه به دستان تیپ ابوالفضل العباس کشته و سر بریده شدند.

به گزارش العربیه؛ این فعال حقوق بشر و عضو هیئت هماهنگی انقلاب مردم سوریه افزود:” اطلاعات به دست آمده از جنایات فرقه گرایان شیعه عراقی، لبنانی و ایرانی در ذیابیه واقع در حومه دمشق، حاکی از آن است که این افراد پس از اینکه کودکان و زنان را سر بریدند آنها را به صورت دسته جمعی روی هم انباشته و اجسادشان را آتش زدند.

یکی از رهبران حزب الله لبنان روز گذشته در توجیه کشتن غیر نظامیان در سوریه گفته بود: “حزب الله لبنان از اهل بیت دفاع می کند و با لشکر بنی امیه می جنگد”.

در همین حال جمعه عکاش، روزنامه نگار سوری، با اشاره به گفته های یکی از رهبران حزب الله گفت :” اظهارات وی کاملا غیرمنطقی و مزخرف است. همیشه اندیشه واپسگرایان مرتجع برهمین اساس استوار بوده. آنها از خرافات تاریخی یک ایدئولوژی می سازند و مردم ساده لوح را با کینه های تاریخی و افکار بیمارگونه فرقه ای به کشتن دیگران تشویق می کنند. به این دلیل آنها را مرتجع، جاهل و واپسگرا می نامند. ما کجائیم و بنی امیه کجا؟ ما در قرن 21 هستیم ومردم سوریه برای آزادی علیه اسد بعثی که هیچ اعتقادی به دین یا مذهب ندارد قیام کرده اند. در حقیقت مشارکت حزب الله در جنگ سوریه ربطی به موضوع بنی امیه یا اهل بیت که بحثی تاریخی و قدیمی است ندارد. آنچه هست مصالح مالی حزب الله و مسئله پول ملت ایران است که توسط رژیم تهران برای قتل عام مردم منطقه در سوریه یا عراق یا لبنان هزینه می شود. گفتمان جمهوری اسلامی و هم پیمانان آن روی اصل فرقه گرایی بنا شده است. به همین دلیل حزب الله لبنان بشاراسد بعثی را در صف اهل بیت و مخالفانش را بنی امیه تلقی می کند. این افراد بدون شعارهای فرقه گرایانه با بحران هویتی مواجه خواهند شد، وگر نه چگونه می توانند از جمهوری اسلامی پول بگیرند؟ اگر بهانه نصرالله مرقد حضرت زینب است سوری ها قبل از جمهوری اسلامی و جنایتکاران حزب الله و چاقوکشان عراقی، بیش از 1300 سال این آرامگاه را سالم نگه داشته و چندین بار آن را ترمیم کرده اند”.

گفتنی است که جنوب دمشق که شامل مناطق “الذيابيه، البويضه، الحجر الأسود، يلدا، سبينه، غزال حجيره، السيده زينب، مخيم اليرموك، التضامن، بيت سحم و ببيلا” است، همه سنی مذهب هستند و برای اهل بیت و خصوصا حضرت زینب دختر امام علی و نوه پیغمبر اسلام احترام ویژه ای قایل هستند.