واحدهای عملیات ویژه آمریکا “به‌زودی” عازم سوریه می‌شوند

0
163

مقامات آمریکایی می‌گویند به‌زودی ده‌ها نیروی عملیات ویژه را به سوریه اعزام خواهند کرد. این نظامیان قرار است در نقش مستشاران نظامی به یک ائتلاف از نیروهای کرد و عرب که علیه داعش در حال جنگ هستند، کمک کنند.

ایالات متحده آمریکا قصد دارد ده‌ها نیروی عملیات ویژه را به سوریه بفرستد. یک مقام دولت آمریکا با اعلام این خبر گفت که این نیروها “به‌زودی” در سوریه خواهد بود. این نیروها قرار است به شبه‌نظامیانی که در شمال سوریه علیه نیروهای داعش مبارزه می‌کنند، آموزش و مشاوره بدهند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، اواخر ماه اکتبر اجازه داد تا حدود ۵۰ نیروی عملیات ویژه در شمال سوریه مستقر شوند. این نیروها بدون مشارکت در عملیات نظامی نقش مشاوره و برنامه‌ریزی را بر عهده خواهند داشت.

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه ۲۳ نوامبر (دوم آذر) گفت که آمریکا ایده‌های تازه نظامی، ضد تروریستی و دیپلماتیک را در سوریه دنبال می‌کند تا روند شکست گروه داعش شتاب بیشتری بگیرد.

او در حاشیه جلسه‌‌ای با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورهای عربی در امارات، تصریح کرد که اوباما خواهان سرعت گرفتن عملیات علیه داعش است. او همچنین تایید کرد که برخی نیروهای عملیات ویژه به سوریه فرستاده می‌شوند.

کمک به ائتلاف کردی عربی علیه داعش

در صورت استقرار نیروهای عملیات ویژه در سوریه، این اولین حضور رسمی نیروهای زمینی ارتش آمریکا در خاک سوریه به حساب می‌آید. این نیروها قرار است به یک ائتلاف از جنگجویان کرد و عرب کمک کنند.

بخش عمده‌ای از این ائتلاف را شبه‌نظامیان کرد “یگان‌های مدافع خلق” تشکیل می‌دهند. برخی عرب‌ها از جمله “ارتش آزاد سوریه” و همچنین مسیحیان سوریه نیز در این ائتلاف حضور دارند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این نیروهای محلی یک عملیات نظامی “بسیار موفق” را انجام داده‌اند و فشارها بر شهر رقه، مرکز نیروهای داعش در سوریه، متمرکز است.

به گزارش دویچه وله؛ گفته می‌شود که این نیروها موفق شده‌اند در دو هفته گذشته بیش از هزار کیلومتر مربع را از پیکارجویان داعش بازپس بگیرند. در جریان این عملیات حدود ۳۰۰ جنگجوی داعش کشته شده‌اند.

به گفته مقامات آمریکایی در حال حاضر تمرکز بر روی دسترسی نیروهای داعش به مرز سوریه با عراق است تا ارتباط میان دو شهر رقه در سوریه و موصل در عراق قطع شود.

www.vocativ.com

مقاله قبلیخودکشی جوان 25ساله در مترو تهرانپارس
مقاله بعدیمهدی کوچک‌زاده نماینده مجلس از نمایندگی استعفا داد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...