هیئت بلندپایه اقتصادی سوئیس پس از ۱۰ سال به ایران سفر کرد

0
223

پس از ۱۰ سال قطع رابطه اقتصادی میان ایران و سوئیس، وزارت دارائی سوئیس اعلام کرد که یک هیأت اقتصادی برای توسعه روابط تجاری میان دو کشور به تهران سفر نمود. این هیأت بلندپایه اقتصادی سوئیسی که امروز یکشنبه ٦ اردیبهشت/ ٢٦ آوریل وارد ایران شد، شامل مدیران صنایع دارویی، انرژی‌های تجدیدپذیر و بخش‌های خدماتی است و در رأس آن “لیویا لو” قرار دارد که سفیر سوئیس در ایران در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سفر چهار روزه پس از تفاهم هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۵+۱ در فروردین گذشته در لوزان سوئیس صورت می‌گیرد.

خانم “لیویا لو” نیز امضای چنین تفاهم نامه‌ای پیش از سفر این هیئت به ایران را «بسیار به موقع» توصیف کرده است.

سوئیس تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران را از ابتدای سال میلادی گذشته به حالت تعلیق درآورده بود و در سال ۲۰۱۴ روابط اقتصادی دو کشور در حدود ۶۴۰ میلیون فرانک سوئیس (برابر با ۶۱۷ میلیون یورو) اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار خبر سفر این هیئت سوئیسی نوشته که پیش از این در پائیز سال گذشته “ولف گان آمادئوس برولهارت” معاون وزیر امور خارجه سوئیس در امور خاورمیانه و افریقا، تأکید کرده بود که گذر کردن از تحریم‌ها و نادیده انگاشتن آن کار ساده‌ای نیست و باید منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات ایران با ١+۵ شد.