هشدار جان بولتون به حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی برای اقدامات مخرب علیه اسرائیل

0
168

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از حزب الله لبنان و حامیانش، از جمله جمهوری اسلامی، خواست از اقدامات مخرب خود علیه اسرائیل دست بردارند.

آقای بولتون روز سه شنبه ۱۳ آذر در بیانیه‌ای با هشدار به حزب الله و حامیان این گروه، از جمله جمهوری اسلامی، از آنها خواست از تشدید بحران و تهدید اسرائیل خودداری کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «آمریکا قویا از تلاش های اسرائیل برای حفظ حق حاکمیت خود حمایت می کند و ما از حزب الله می خواهیم که تونل زدن به داخل اسرائیل را متوقف کرده و از تشدید شرایط و بروز خشونت خودداری کند.»

وی افزود: «به طور گسترده تر، ما از جمهوری اسلامی و همه عوامل آن می خواهیم که تجاوز و تحریکات منطقه ای خود را، که تهدیدی غیرقابل قبول علیه اسرائیل و امنیت منطقه است، متوقف کنند.»

گروه حزب الله لبنان از سوی ایالات متحده و برخی متحدان آن به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.

دولت آمریکا می گوید که یکی از هدف های تحریم های گسترده جمهوری اسلامی، قطع منابع مالی این کشور برای گروه هایی چون حزب الله است.

به گزارش صدای آمریکا؛ ۲۹ آبان، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تحریم شبکه ارسال نفت جمهوری اسلامی به سوریه، با بیان این که نقض تحریم‌های آمریکا «پیامدهای جدی» برای ناقضان به دنبال دارد، از رهبر جمهوری اسلامی خواست به جای هزینه کردن ثروت ایرانی‌ها برای تروریست‌ها، آن را برای مردم ایران هزینه کند.