نیروی هوائی فرانسه شهر رقّه مرکز اسلامگرایان داعش را در سوریه بشدت بمباران کرد

0
180

وزارت دفاع فرانسه فاش ساخت که هواپیماهای این کشور در ساعات پایانی روز یکشنبه ۱۵ نوامبر دو هدف نظامی را در رقّه مهمترین مرکز اسلامگرایان داعش در سوریه بکلی نابود کرده اند.

در این عملیات ۱۲ فروند هواپیما و از جمله ۱۰ شکاری بطور همزمان از پایگاههای فرانسه در امارات متحد عربی و اردن به پرواز در آمده و ۲۰ بمب بر روی این دو مرکز رها کرده اند.

در این عملیّات، به گزارش وزارت دفاع فرانسه، یک مرکز فرماندهی نیروهای اسلامگرایان داعش، یک مرکز استخدام نفرات، یک انبار مهمّات و یک اردوگاه آموزش نظامی نابود شده است.

این نخستین عملیات نظامی فرانسه علیه اسلامگرایان داعش پس از حملات تروریستی جمعه شب در پاریس است که بر اثر آن ۱۳۲ تن کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند. اسلامگرایان داعش مسئولیت این حملات را بر گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا هولاند، روز شنبه در پایان اجلاس فوق العادۀ شورای دفاع این کشور حملات تروریستی اسلامگرایان داعش را “جنگ” علیه فرانسه توصیف کرد و گفت این کشور در پاسخ خود “بدون ترحم” عمل خواهد کرد. وزیر دفاع فرانسه، “ژان ایو لودریان” روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور از این پس کلیۀ تاسیسات داعش راهدف قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ عملیات روز یکشنبه اهدافی را که پیش از این با پروازهای شناسائی فرانسه مشخص شده بود مورد حمله قرار داد.