نیروی ضربت 59 برای مقابله با پهپادهای جمهوری اسلامی

0
136

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده به منظور مقابله با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی در آب‌های خلیج فارس و خاورمیانه یک نیروی ویژه جدید به نام «نیروی ضربت 59» تاسیس کرده است.

نیروی دریایی آمریکا با نظر به ماهیت گسترده و پویای محیط دریایی خلیج فارس و خاورمیانه، تلاش می‌کند روش‌هایی را به کار گیرد تا با استفاده از سیستم‌های بدون سرنشین و فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی، بر این منطقه پرآشوب نظارت مستمر داشته باشد.

نیروی ضربت 59 که در بحرین مستقر است، به همین منظور ایجاد شده و اولین واحد نیروی دریایی در نوع خود است. این گروه بیش از یک سال است که تشکیل شده و تا بحال چندین کارزار نظامی برگزار کرده است. فرمانده تیم دریادار مایکل دی. براسور است که متخصص فنون «رباتیک دریایی» است.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده به همراه ناوگاه پنجم آمریکا تحت چتر فرماندهی مرکزی خاورمیانه «سنتکام» فعالیت می‌کنند. این فرماندهی مسئولیت مراقبت از گستره‌ای به وسعت 2.5 میلیون مایل مربع آب شامل خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند را بر عهده دارد، که در مجموع از 21 کشور تشکیل شده است.

به گزارش العربیه به نقل از درایو؛ در حالی که همتایان نیروی ضربت 59 در ارتش و نیروی هوایی آمریکا، یعنی «نیروی ضربت 39» و «نیروی ضربت 99» به منظور استفاده از سیستم‌های بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در حوزه‌های زمینی و هوایی تأسیس شده‌اند، گروه ویژه نیروی دریایی روی سطح، بالا و زیر آب تمرکز خواهد کرد.

مقامات نظامی آمریکا گفته‌اند که یکی از اهداف مهم نیروی ضربت 59 همکاری با متحدان منطقه‌ای در بخش‌های نظامی، صنعتی و دانشگاهی است، و این نیروی ویژه از زمان تاسیس مشغول برگزاری تمرین‌های مختلف مشترک در آب‌های خلیج فارس و خاورمیانه بوده است، و فوریه پارسال «بزرگترین رزمایش دریایی بدون سرنشین» در سراسر جهان را برگزار کرد.