نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از ابراز تمایل اوباما برای نزدیکی به ایران

0
137

برخی نمایندگان کنگره آمریکا از تمایل باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، برای نزدیکی به ایران ابراز نگرانی کرده و از مقامات کاخ سفید خواسته اند در مقابل تهران با “چشمان باز” برخورد شود.

 نمایندگان کنگره آمریکا از جمله جان مک کین ، لیندزی گراهام و کلی ایوت ترجیح می دهند در مقابل پیشنهادهای دیپلماتیک روحانی با چشمان باز برخورد شود تا به گفته آنها ایران از گفت و گو ها برای خرید زمان و فریب جامعه جهانی استفاده نکند.

این در حالی است که حسن روحانی ، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی “سی ان ان” آمریکا برای گفت و گو با واشنگتن جهت حل مشکلات بین دو کشور از جمله برنامه هسته ای ایران ، ابراز آمادگی کرده است.

نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا با انتشار یک نظر سنجی از مردم این کشور که ایران را دشمن خود دانسته اند ، همزمان شده است.

به گزارش  العربیه ، بر اساس این نظر سنجی 45% آمریکایی ها ، ایران را دشمنی غیر قابل اعتماد دانسته اند. در حالیکه 38% دیگر ایران را “غیر دوستانه” بر شمرده اند.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا بر این باورند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز نیست و این کشور به دنبال ساخت سلاح هسته ای است.

نمایندگان دو حزب جمهوری خواهان و دمکرات کنگره آمریکا که معمولا در بسیاری از مسائل اختلاف نظر دارند، تاکنون درباره برنامه هسته ای ایران ، موضع مشترکی داشته اند.

بر اساس این گزارش در صورتی که تلاش اوباما در قانع کردن محافظه کاران کنگره آمریکا درباره نزدیکی به ایران با شکست روبرو شود ، احتمالا گفت و گو درباره برنامه هسته ای ایران ، همانند دوره های پیش ، با شک و تردید و عدم اعتماد بین دو طرف ، ادامه خواهد یافت.