نوزده نفر در بحرین به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی محکوم شدند

0
331

دادگاه بحرین نوزده تن از شیعیان این کشور را به جرم جاسوسی به سود جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای سرنگون کردن حکومت منامه به حبس های طویل المدت محکوم کرد. در بیانیه ای که دادسرای بحرین به همین مناسبت منتشر نمود آمده است که هشت تن از این افراد به حبس ابد، نُه تن به پانزده سال و دو تن دیگر به ده سال حبس محکوم شده اند.

بیانیۀ دادسرای بحرین تصریح می کند که پانزده تن از محکومان از ملیت شان محروم شده اند. دادگاه منامه اعلام کرده که محکومان اطلاعات سرّی را به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان منتقل کرده اند و این دو گره تجهیزات مهمی در اختیار محکومان گذارده‌اند.

بیانیۀ دادسرای منامه اضافه می کند که از دیگر جرایم محکومان ایجاد سلول های مخفی، تحریک شورش عمومی برای سرنگون کردن حکومت بحرین بوده است. دادستانی بحرین تصریح کرده است که محکومان از اعضای گروه “الوفا” بوده اند که به گفتۀ مقامات بحرین با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ زمان آغاز ناآرامی های بحرین در سال ٢۰۱۱ دهها نفر از مخالفان حکومت منامه دستگیر و زندانی و از ملیت شان محروم شده اند. در آوریل گذشته مجلس بحرین به دادگاه های نظامی این کشور اجازه داد که غیرنظامیان متهم به تروریسم را محاکمه کنند. منامه حکومت اسلامی جمهوری اسلامی را به ایجاد سلول های تروریستی به قصد سرنگون کردن حکومت بحرین متهم می کند.