نوریزاده و مهاجرانی تلویزیون می زایند! نوشتاری از فرهنگ ایران

0
274

 ما چهار سال پیش به شما گفتیم ولی امروز ویکی لیکس به شما می گوید. چهار سال پیش ما را سانسور کردند. امروز نمی توانند ویکی لیکس را سانسور کنند؟ جریان چه است؟

مقاله ای که چهار سال پیش منتشر شد..

نه ماه پیش سیّدعلیرضا نوریزاده! همه کاره! وسیّد عطاالله مهاجرانی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه سیّد محمّد خاتمی، میهمان بیست و هفتمین جشنواره میراث فرهنگی عربستان سعودی موسوم به «الجنادریه» بودند. در همان زمان شایع شد که این دو تن آبستن پول های عربستان شده اند و با شکم پر به لندن بازگشته اند. گفته شد که این دو، مبلغ هجده میلیون دلار برای همکاری درگسترش بیشتر شبکه فارسی زبان العربیه دریافت کرده اند. هر دو این ها، دریافت هجده ملیون دلار! را تکذیب کردند.

نطفه ای که نه ماه پیش عرب ها در شکم این دو سیّد سرشناس! به اصطلاح ایرانی! کاشته بودند، به زودی در لندن به دنیا خواهد آمد. این بلبل فارسی گوی عرب! تلویزیون فارسی زبان ماهواره ای است که  با پول عرب ها در ساختمانی پشت موزه بریتانیا در لندن برای پخش به زبان فارسی آماده می شود، این ساختمان هم اکنون از نظر امنیتی تحت حفاظت می باشد.

یک منبع آگاه می گوید؛ از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون، عربستان و دیگر کشور های عربی به مخالفین حکومت اسلامی کمک های مالی شایانی کرده اند. تاکنون بسیاری از اعضای گروه های گوناگون اپوزیسیون ایران، از این پول ها بهره مند شده اند.

این منبع افزود؛ عربستان دو شرط عمده  برای پرداخت کمک به مخالفین جمهوری اسلامی دارد؛ مسلمان بودن و ترجیحاً سنی مذهب بودن، عرب بودن و داشتن ریشه عربی ، از شرایط اصلی است. نوریزاده و مهاجرانی، هردو دارای این شرایط می باشند، هردو مسلمان و عرب تبار هستند و امکان اینکه به مذهب تسنن نیز گرویده باشند، محتمل به نظر می رسد.

احمدعلی مسعود انصاری، مشاور رضا پهلوی در سال ها نخست پس از انقلاب در خارج از کشور، چند سال پیش کتاب خاطرات خود فاش کرد؛ سلطان عربستان چند میلیون دلار به عنوان کمک به رضا پهلوی پرداخته است و انصاری می گوید؛ قرار بود یک روحانی عربستانی به مراکش رفته و به رضا پهلوی دروس فقه و آداب اسلامی بیاموزد. رضا پهلوی هنگام ادای مراسم نمایشی سوگند جانشینی پدرش در قاهره، به کتاب قرآن سوگند خورده بود و خود را مسلمان می داند، از سوی دیگر شهبانوی سابق ایران مدعی است که سیّده! می باشد، بنابراین رضا پهلوی و مادرش، نیز حائز شرایط اصلی عربستان برای دریافت کمک های مالی در جهت  مخالفت با جمهوری اسلامی بوده اند.

عطاالله مهاجرانی، درمیان اصلاح طلبان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، همسر وی جمیله کدیور، وبرادر همسرش، حجت الاسلام محسن کدیور، هر دو از چهره های سرشناس اصلاح طلبان بشمار می روند.

یک منبع آگاه می گوید: کدیورها، اهل شیراز و از یک خانواده بهائی! بودند، پیش از انقلاب اسلامی مسلمانان افراطی به خانه های بهائیان حمله کردند  و آنان را به آتش کشیدند. این منبع افزود؛ کدیور ها سریعاً به اسلام بازگشتند و محسن کدیور که در رشته مهندسی  برق و الکترونیک در دانشگاه شیراز تحصیل می کرد به محض مسلمان شدن تقیه! کرد، تغییر رشته داد، به مدرسه طلاب رفت و آخوند شد!.

چند ی پیش شهرام همایون، مدیر و مالک تلویزیون ماهواره ای فارسی زبان کانال یک ، که همیشه مدعی دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی تلویزیون خود می باشد، به طور ضمنی اقدام به باجگیری ماهواره ای! کرد، وی با اشاره به اینکه طرحی از سوی عرب ها در حال اجرا است، هشدار داد که به زودی مسائلی را در این رابطه افشا خواهد کرد. اشاره شهرام همایون به همین تلویزیون فارسی زبان عرب ها در لندن می باشد، همایون، با عنوان کردن این مسئله می خواهد به یار دیرین خود، نوریزاده، پیام دهد که سهم وی را از پول عرب ها محفوظ دارد، وگرنه ممکن است با افشاگری روبرو شود.

یک منبع آگاه می گوید: ایادی نوریزاده پخش کرده اند که نوریزاده تاکنون نزدیک به یکصد هزار دلار! به شهرام همایون مدیر تلویزیون ماهواره ای کانال یک، به عنوان وام  پرداخت کرده است. نوریزاده به یکی از نزدیکانش گفته است؛ برای باز پرداخت این وام، با شهرام همایون اختلاف پیدا کرده است.

از سوی دیگر بوی پول عرب ها، به مشام برخی از فرصت طلبان در اپوزیسیون ورشکسته رسیده است. چند روز است که کارگزاران  طرح شورای ملی ایرانیان ( شورای پهلوی طلبان ) که به شکست این شورا پی برده اند، برای برون رفت از این بحران، دست به دامن نوریزاده زده اند و او را که بزودی با پول اعراب! مسلح به تلویزیون و امکانات دیگری خواهد شد، کاندیدای نخست وزیری دولت موقت شورا کرده اند.

رضا پهلوی و شورای چی ها ! که در انتظار انتخاب میت رامنی به ریاست جمهوری آمریکا روز شماری می کردند، تا بتوانند نخستین کنگره خود را در پاریس برگزار کنند، با انتخاب دوباره باراک اوباما، به ریاست جمهوری آمریکا، خوابشان آشفته شد. با این رخداد ، مقام صدارت عظمایی سیّد علیرضا نوریزاده هم  در خطر جدی قرار گرفت.

گفته می شود که دو نفر دیگر به نام های چالنگی و بزرگمهر از کارکنان این تلویزیون عربی! خواهند بود، گویا این دو تن، سال ها پیش در کشور مصر با یکدیگر همکاری داشته اند. جمشید چالنگی از کارکنان صدای آمریکا بود و چند ماه پیش به طور ناگهانی از آن سازمان اخراج شد.

یک منبع آگاه می گوید؛ اخراج چالنگی از صدای آمریکا، در رابطه با نزدیک شدن  وی به برخی از عوامل عرب! بوده است و این مسئله از چشم آمریکایی ها پنهان نمانده بود.

نکته مهمی که در این ارتباطات به چشم می خورد، نقش کشورهای ثروتمند عرب جنوب خلیج فارس، بویژه عربستان و قطر برای تاًثیر گذاری در انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران می باشد. کشور های عرب، با روابط خوبی که با هاشمی رفسنجانی و خانواده وی دارند، در پی آن هستند که راه رسیدن اصلاح طلبان به قدرت را، به سرکردگی شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی برای رسیدن هموار کنند.

بی شک نخستین شرط این معامله، رسیدگی و حل اختلاف کشور های عربی و ایران، بر سر سه جزیره ایرانی! تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی می باشد. در این معامله ایران آزاد شده با پول عرب ها، باید از حقوق خود بر این سه جزیره چشم پوشی کند. این معامله شرم آور! یاد آور توطئه ای است که در سال 1971 میلادی، منجر به جدایی بحرین از ایران شد.

روز آدینه ششم ژوئیه 2012 ، دکتر کاوه موسوی، حقوقدان و استاد دانشگاه آکسفورد ، در برنامه ( صفحه آخر) که از صدای آمریکا پخش شد، شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم به خیانت و فساد کرد. کاوه موسوی، گفت که هاشمی رفسنجانی درمخالفت با یک پروژه پژوهشی که از سوی دکتر شیخ الاسلامی، یکی از استادان دانشگاه آکسفورد پیشنهاد شده بود، در نهایت خلیح فارس را به شیوخ عرب فروخت وعملاً  حقوق حقه ایران در خلیج فارس را به اعراب واگذار کرد.

دکتر شیخ الاسلامی پیشنهاد کرده بود که برای آگاهی ملت ایران و جهانیان، با کمک استادان ایرانی دانشگاه آکسفورد، همه اسناد، مدارک و آرشیو های تاریخی در پیوند با خلیج فارس وجزایر ایرانی در دانشگاه آکسفورد گرد آوری شود، تا در آینده هر کسی که بخواهد در باره تاریخچه و تاریخ طولانی خلیح فارس و جزایری که در مالکیت ایران می باشد پژوهش کند، به این مرکز مراجعه نماید.

کاوه موسوی، افزود؛ من آقای هاشمی رفسنجانی را صریحاً متهم می کنم که برای منافع شخصی خانواده خودش در این کشور[ایران] فروشی باور نکردنی! اقدام اینگونه ای کرد و بخاطر منافع شخص خودش وارتباطات خصوصی با شیوخ عرب، با این پیشنهاد موافقت نکرد و حاضر به این کار نشد. موسوی افزود: یعنی منافع کشور را به این سادگی فروختند.

به گفته کاوه موسوی؛ مهدی هاشمی، پسر شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی اقرار کرده است که هنگام خروج از ایران، یک چمدان اسناد طبقه بندی شده کشور را به همراه خود به انگلیس آورده است.

یک ایرانی نکته بین گفته است؛ حماقت روس ها، پول آمریکایی ها و سیاست انگلیس ها زبانزد است. اکنون پول عرب ها هم به آن افزوده شده است. بی شک این حرکات در لندن از دید انگلیس ها پنهان نیست، و امکان دارد سر نخ ماجرا را جمبول! به دست گرفته باشد.

فریاد مردم میهن پرور ایران و اپوزیسیون واقعی  به جایی نمی رسد و صحنه جولانگاه  وطن فروشان شده است.

منابع
http://www.farhangiran.com/content/view/9714/78/

http://www.youtube.com/watch?v=hgldc4E4WNY