نمایش نماد آدم‌کشی در تظاهرات اسلام‌‌ستیزان درسدن آلمان

0
123

بار دیگر طرفداران گروه اسلام‌ستیز “پگیدا” در شهر درسدن آلمان به تظاهرات پرداختند. یکی از تظاهرکنندگان چوبه داری همراه داشت که بر آن نام‌ صدراعظم آلمان و معاون اول او نصب شده بود. جرم حمل چنین نمادی تا ۵ سال زندان است.

هزاران تن از طرفداران و اعضای گروه “اروپایی‌های میهن‌‌پرست علیه اسلامی شدن مغرب‌زمین” که مخفف آن به آلمانی “پگیدا” است، شامگاه دوشنبه (۱۲ اکتبر/۲۰ مهر) در شهر درسدن آلمان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش صدای آلمان، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی چون “اخراج کنید، اخراج کنید”، “َما خلق هستیم” و “مافیای پناهدگی”، مخالفت خود را با سیاست ‌دولت آلمان در رابطه با مهاجران و پناهجویان به نمایش گذاشتند.

آنچه که توجه عمومی را بیش از همه به خود جلب کرده بود، چوبه‌ داری بود که یکی از تظاهرکنندگان با خود حمل می‌کرد. در میان دو حلقه داری که بر این نماد آدم‌کشی نصب شده بود، نام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و زیگمار گابریل، معاون اول او به چشم می‌خورد.

البته در نام کوچک گابریل یک غلط املایی وجود داشت که رسانه‌ها آن را نشانه کم‌سوادی فرد حامل چوبه دار خواندند.
پتر تاوبر، دبیرکل حزب حاکم دموکرات مسیحی که رهبر آن آنگلا مرکل است، در جمع خبرنگاران گفت: «کسی که چنین نمادی را با خود حمل می‌کند، لیاقت شرکت در جدل دموکراتیک سیاسی را ندارد. و اگر همان فرد آنقدر ابله باشد که نام زیگمار را غلط بنویسد، بی‌لیاقتی او در این زمینه دو برابر است.»

مقامات قضایی درسدن اعلام کردند که برای پیگرد قضایی فرد حامل چوبه دار اقدام خواهند کرد. پلیس این شهر در حال شناسایی فرد خاطی است.

بر اساس قوانین آلمان، مجازات حمل نماد آدم‌کشی در ملا عام جریمه نقدی یا تا ۵ سال حبس است.