نفتکش جمهوری اسلامی حامل سوخت عازم لبنان شد

0
221

در حالی که لبنان همچنان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از دو نفتکش جمهوری اسلامی که قرار بود به مقصد این کشور حرکت کنند روز پنجشنبه آب‌های ایران را ترک کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی TankerTrackers. com، که انتقال محموله‌های نفتی را ردیابی می‌کند، این کشتی جمهوری اسلامی حاوی «سوخت برای شبکه برق» است.

این پایگاه در توییتر خود اعلام کرد که انتظار می‌رود کشتی دوم جمهوری اسلامی «که در حال بارگیری بنزین است» فردا آب‌های این کشور را ترک کند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که قرار است یک تانکر پر از سوخت دولت جمهوری اسلامی«طی ساعات آینده» به لبنان عازم شود.

روز یکشنبه، وی اظهار داشت که این کشتی اکنون «در دریا» است و نفتکش حامل انرژی دیگری قرار است در روز‌های آینده از بندر جمهوری اسلامی حرکت کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی وابسته سپاه پاسداران، این در حالی است که لبنان دچار خاموشی‌های مکرر و کمبود شدید بنزین شده است.

پایگاه TankerTrackers. com در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتر تصریح کرد که کشتی روز جمعه (گذشته) از بندر خارج شد، اما پنجشنبه از آب‌های ایران خارج شد.

این پایگاه اینترنتی ردیابی نفتکش‌ها همچنین توضیح داد «[علت این امر این است که]خط ساحلی بسیار طولانی است و پروتکل‌های خروجی وجود دارد».

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که دومین کشتی جمهوری اسلامی روز جمعه از ایران خارج می‌شود یا از بندر آن.