نسرین ستوده از سوی دادستان تهران به دلیل «بدحجابی» ممنوع الملاقات شد

0
271

یک منبع مطلع به وضعیت نسرین ستوده وکیل زندانی گفت دادستان تهران طی «نامه‌ رسمی» او را به دلیل بدحجابی ممنوع الملاقات کرده است  به گفته این منبع کودکان نسرین ستوده موفق به دیدار مادرشان در ملاقات کابینی روز یکشنبه هشتم مهرماه نشده‌اند.

به گفته این منبع مطلع، در حالی نسرین ستوده ممنوع الملاقات شده که به دلیل اصرارهای نیما فرزندش حاضر شده بود این هفته حجابش را «به طور کامل» رعایت و به سالن ملاقات برود. خانم ستوده در ملاقات‌های دو هفته گذشته ۲۵ شهریور و اول مهرماه در اعتراض به فشارها برای حجابش در سالن ملاقات حاضر نشده بود.

پیش از این در تاریخ ۲۵ شهریور ماه خانواده خانم ستوده از سوی مدیر سالن ملاقات زندان اوین مطلع شدند که از طرف دادستانی برای حجاب این وکیل و حتی او نامه‌ای آمده که در صورت رعایت نکردن حجاب اجازه ملاقات به آنها داده نشود.

نسرین ستوده حتی برای رعایت حجابش تحت فشار برای امضا «تعهدنامه‌ای» مبنی بر حفظ کامل حجاب قرار گرفته بود. خانم ستوده در اعتراض به همین فشار و آزارها حاضر نشد روز یکشنبه ۲۵ مهرماه در سالن ملاقات حاضر شود. این وکیل و فعال حقوق بشر همچنین در هفته دوم، یکشنبه اول مهرماه نیز در ادامه اعتراضش به سالن ملاقات نرفت.

 یک روز قبل از تاریخ اول مهرماه یکی از مسوولان زندان اوین از رضا خندان همسر نسرین ستوده که خود نیز هم اکنون در اوین زندنی است خواست تا از او تلفنی بخواهد با رعایت حجاب به سالن ملاقات برود: «مسوولی رضا خندان را که در بند چهارم زندان اوین است صدا کرده و گفته تلفنی با همسرش صحبت کند و از او بخواهد حجابش را رعایت کند و به ملاقات برود.»

وضعیت وخیم نسرین ستوده به دلیل اعتصاب

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ این منبع گفت «براساس اطلاعات داخل زندان، نسرین ستوده در روزهای اخیر وضعیت جسمی‌اش به شدت تحیل رفته و مدام حالت تهوع و با افت فشار روبرو بوده و حتی برای راه رفتن در بند نیاز به کمک هم‌بندی‌هایش دارد. مضاعف بر وضعیت جسمی، او سه هفته است که فرزندانش را ملاقات نکرده است.»