نخست وزیر اسرائیل در واکنش به توافق نظامی جمهوری اسلامی و سوریه: از هیچ تهدیدی نمی‌هراسیم

0
165

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به خبر توافق اخیر نظامی بین جمهوری اسلامی و سوریه، روز چهارشنبه در یک رشته پیام توئیتری گفت که کشورش از هیچ تهدیدی، از جمله از توافق بین جمهوری اسلامی و سوریه، هراسی ندارد.

وی در توئیتی نوشت: «هیچ توافقی بین سوریه و جمهوری اسلامی ما را نمی‌ترساند. از هیچ تهدیدی نمی هراسیم. هر که ما را تهدید به نابودی می کند، خود را در خطر نابودی قرار می دهد، و به هر حال به هدف خود نخواهد رسید.»

آقای نتانیاهو در ادامه نوشت: «در حوزه نظامی، ارتش دفاعی اسرائیل قاطعانه و با تمام قوا به اقدامات خود علیه تلاش های رژیم جمهوری اسلامی برای استقرار نیرو و سلاح پیشرفته در سوریه ادامه می دهد.»

نخست وزیر اسرائیل افزود: «ما برای پیشگیری از استقرار نظامی رژیم جمهوری اسلامی در سوریه اقدام می‌کنیم. اقدامات خود در راستای این هدف را متوقف نمی کنیم. همانطور که تلاش‌های خود برای لغو برجام را ادامه دادیم، هدفی که در چند سال پیش هنگامی که آن را در دستور کار بین المللی قرار دادم، غیر ممکن‌ به نظر می‌رسید‌.»

وی اضافه کرد: «در حوزه سیاسی، فشارهای خود علیه رژیم خطرناک و افراطی جمهوری اسلامی را ادامه می دهیم. دیروز شاهد به ثمر رسیدن این فشارها بودیم. رئیس جمهور اعتراف کرد که بسیاری از مردم ایران اعتماد خود را به آینده و اقتدار رژیم از دست داده اند.»

آقای نتانیاهو همچنین گفت که «روند عادی سازی روابط کشورهای بزرگ عرب با کشور قدرتمند اسرائیل به گونه‌ای پیش می رود که تا چند سال پیش حتی تصورش هم سخت بود. این روند امید کامل ساختن چرخه صلح را با خود به ارمغان می‌آورد.»

به گفته نخست وزیر اسرائیل: «اما نمی‌توان این را نادیده گرفت که در این اطراف و فراتر از آن، هنوز هم دشمنان زیادی باقی مانده‌اند. اما دشمنان ما با توانایی‌های اسرائیل به خوبی آشنا هستند و سیاست ما را نیز به خوبی می دانند. هر کسی که سعی کند به ما ضربه بزند – ضربه خواهد خورد.»

این واکنش نتانیاهو پس از آن بیان می شود که وابسته نظامی جمهوری اسلامی در دمشق روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال توافق صورت گرفته در جریان سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی به دمشق، مشاوران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش صدای آمریکا؛ جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسد و بارها تهدید به نابودی آن کرده است. اسرائیل حضور نظامی جمهوری اسلامی را در سوریه یک تهدید جدی علیه موجودیت خود می داند.