نتیجه یک تحقیق: لخته‌ شدن خون علت مرگ بیماران کرونایی

0
283

پزشکی قانونی هامبورگ اقدام به کالبدشکافی ۱۷۰ جسد کرده‌ که مرگ صاحبان آنها بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ بوده است. نتیجه تحقیقات آنها نشان داده است که این بیماران عمدتا بر اثر لخته شدن خون در رگ‌ها و آمبولی ریوی مرده‌اند.

ظرف هفته گذشته جسد ۱۷۰ نفر که بر اثر کرونا درگذشته بودند در موسسه پزشکی قانونی کلینیک دانشگاه هامبورگ کالبدشکافی شد. در کالبدشکافی این اجساد روشن شده که مرگ بسیاری از صاحبان آنها که به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند، بر اثر آمبولی ریه و لخته شدن خون در رگ‌ها بوده است. نتیجه این تحقیقات می‌تواند در نجات جان بیماران کرونایی بسیار موثر باشد.

به طور مشخص کالبدشکافی جسد ۱۲ نفر که بین ۵۲ تا ۸۷ سال داشتند علائمی دال بر لخته شدن خون را نشان داده است. مرگ چهار نفر از آنان دقیقا بر اثر آمبولی ریه بوده است. این چهار نفر پیش از ابتلا به کرونا هیچ عارضه دال بر لخته شدن خون نداشته‌آند.

کلاوز پوشل، مدیر موسسه می‌گوید در سایر موارد کالبدشکافی نیز با نشانه‌های مرگ بر اثر آمبولی ریه برخورد کرده است. او و همکارانش به این نتیجه رسیده‌اند که درمان با داروهایی که به رقیق شدن خون کمک می‌کند می‌تواند در جلوگیری از مرگ بیماران مبتلا به کرونا بر اثر لخته شدن خون موثر باشد. او تصریح کرده است که با توجه به نتایج این کالبدشکافی جان بسیاری از بیماران می‌تواند با استفاده از داروهای ضد لخته شدن خون نجات داده شود و این پدیده در درمان بیماران مبتلا به کووید باید مورد توجه قرار گیرد.

دویچه وله نوشت؛ نتیجه تحقیق پزشکان در هامبورگ اخیراَ در نشریه معتبر علمی Annals of Internal Medicine منتشر شده است.