نتانیاهو: جمهوری اسلامی با احیای «برجام» کل جهان را گروگان می‌گیرد

0
41

نیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل هشدار داد که احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام»، حکم «زانو زدن» دنیای دموکراتیک جلوی جمهوری اسلامی را دارد و به آن اجازه می‌دهد تمام جهان را به «گروگان» بگیرد.

نتانیاهو گفت، هنگامی که جمهوری اسلامی به سلاح‌ هسته‌ای مسلح ‌شود، خواهد توانست هر کسی را که می‌خواهد تهدید کند و از توانایی‌های تقویت‌شده خود توسط تسلیحات هسته‌ای به عنوان «پشتوانه تهدید» بهره ببرد.

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل بیان کرد: «وقتی به یک رژیم تئوکراتیکِ سرکش و متجاوز مانند جمهوری اسلامی اجازه دهید سلاح هسته‌ای داشته باشد، آنها به دو صورت از آن استفاده خواهند کرد. یا مستقیما با بمب اتم شما را تهدید کرده یا شما را به پشتوانه آن، با سلاح‌های متعارف یا از طریق تروریسم یا هر چیز دیگری تهدید می‌کنند.»

نتانیاهو تاکید کرد، از آنجایی که جمهوری اسلامی خطرات بی‌شماری برای بسیاری از کشورهای دیگر مانند اسرائیل و کشورهای عربی و همچنین متحدان اروپایی ایالات متحده ایجاد می‌کند، اتمی‌شدن آن با دیگر قدرت‌های هسته‌ای فرق دارد.

العربیه به نقل از فاکس نیوز نوشت؛ او افزود: «اگر می‌خواهید بدانید این توافق چقدر بد است، تصور کنید که نه تنها در عرض چند سال به جمهوری اسلامی مشروعیت بین‌المللی برای غنی‌سازی مقدار نامحدودی اورانیوم با سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته‌ را می‌دهد، بلکه پول کلانی در اختیار آنها می‌گذارد تا خرج تروریسم کنند.»

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل سپس با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل در شمال عراق هشدار داد: «کسانی که این موشک‌ها را شلیک می‌کنند، همان‌هایی که پیوسته آمریکایی‌ها را می‌کشند، همان‌هایی که مسئول خطرناک‌ترین اقدامات تروریستی در سراسر جهان هستند، با امضای این توافق از زیر تحریم خارج می‌شوند.»

نتانیاهو گفت‌وگوی خود را با این نتیجه‌گیری به پایان رساند که «دنیای دموکراتیک و باقی جهان با احیای برجام جلوی جمهوری اسلامی زانو می‌زنند، و به این رژیم سرکش اجازه دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی می‌دهند و کلی هم پول در اختیارش می‌گذارند. این دیوانه‌کننده است.»