نتانیاهو: توافق اتمی با ایران اشتباهی تاریخی خواهد بود

0
149

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، توافق با جمهوری اسلامی  در مذاکرات هسته ای ژنو را ”اشتباهی تاریخی” توصیف کرد.

این سخنان نتانیاهو در حالی مطرح شده است که چهارشنبه ، دومین دور از مذاکرات اتمی ایران با گروه ۱+۵ در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، آغاز شده است؛ مذاکراتی که دو طرف آن را ”جدی” و مثبت” ارزیابی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ”رویترز” نتانیاهو گفته است: ”توافق اتمی میان ایران و قدرت های جهان در مذاکرات ژنو، اشتباهی خواهد بود که ابعاد تاریخی دارد.”

به گزارش العربیه؛ او افزود: ”اسرائیل درک می کند که پیشنهادهایی بر روی میز مذاکرات در ژنو وجود دارد که فشارها را بر ایران در مقابل عقب نشینی هایی که به هیچ وجه عقب نشینی نیستند، کاهش می دهد. این پیشنهادها به ایران این امکان را می دهد تا توانایی های خود را برای ساخت جنگ افزارهای اتمی حفظ کند.”

نتانیاهو ادامه داد: ”اسرائیل به طور کامل با این پیشنهادها مخالف است. معتقدم که پذیرفتن آن ها اشتباهی خواهد بود که ابعاد تاریخی دارد. باید باید به طور کامل با آن ها مخالفت کرد.”

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات جاری گفته است :”ظریف درباره مذاکرات روز چهارشنبه به خبرگزاری ”ایسنا” گفت: ”به نظر می رسید در نشست صبح امروز با کاترین اشتون طرف مقابل هم تلاش دارد که گفت‌وگوها به نتیجه برسد. دوستان برای رسیدن به راه حل مشترک وارد جزییات مذاکرات شده اند.باید بررسی کنیم کنیم که برای رسیدن به راه حل تا چه اندازه این آمادگی وجود دارد که برای رسیدن به راه حل به صورت مشترک تلاش کنند.”