نامه محرمانه برای قرنطینه مشهد

0
210

از همان روزهای اول صحبت‌هایی درباره قرنطینه شهرهایی که شیوع ویروس کرونا در آن شدت گرفته است، مطرح شد که یکی از همین انتقادات شامل وضعیت استان قم شد. با گسترش پیدا کردن این ویروس این موضوع یعنی قرنطینه شهرها به عنوان یک عامل برای متوقف کردن چرخه حرکت ویروس مطرح می‌شود.

هرچند ۲۴ بهمن‌ماه سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل مقابل دوربین‌های صداوسیما اعلام کرد هیچ مورد مبتلا به کرونا در ایران یافت نشده است اما طولی نکشید که بحران ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا ابتدا قم و بعد کل کشور را دربرگرفت؛ حالا دیگر از سیاستمداران و مردم همه در یک قدمی خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و معضل هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد؛ از یک‌سو روزهای آخر سال است و توصیه‌های در خانه ماندن و قرنطینه‌های خانگی چندان جدی گرفته نمی‌شود و از سوی دیگر تصمیم دولت برای بازگرداندن ساعات اداری به شکل اولیه خود باب انتقادات به دولت را باز کرده است.

  • نامه محرمانه برای قرنطینه مشهد

از همان روزهای اول صحبت‌هایی درباره قرنطینه شهرهایی که شیوع ویروس کرونا در آن شدت گرفته است، مطرح شد که یکی از همین انتقادات شامل وضعیت استان قم شد. با گسترش پیدا کردن این ویروس این موضوع یعنی قرنطینه شهرها به عنوان یک عامل برای متوقف کردن چرخه حرکت ویروس مطرح می‌شود. با بغرنج شدن وضعیت شورای شهر مشهد در نامه‌ای محرمانه درخواست قرنطینه کردن این شهر را مطرح می‌کند.

«علیرضا شهریاری» نایب‌رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد، درباره چند و چون این نامه می‌گوید: «ما در این نامه چندین پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم. ما در این نامه درخواست کردیم از ورود زائران و مسافران به شهر مشهد ممانعت شود و این حرف هیچگاه به معنی قرنطینه نیست. همچنین شهردار نیز بارها اعلام کردند که ما در شرایط قرمز قرار داریم و مانند کوه یخی هستیم که تنها قله آن دیده می‌شود. بنابراین همه باید رعایت کنند و در خانه بمانند و صرفا برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند. تنها افراد مراکز خدماتی، درمانی و پزشکی که وظیفه تامین نیاز مردم را بر عهده دارند باید از خانه خارج شوند و سایر اجتماعات باید کاهش پیدا کند.» او ادامه می‌دهد: «ما صحبت قرنطینه نکرده‌ایم، بلکه پیشنهاداتی ارایه شد که در گذشته شهردار در مصاحبه با صداوسیما مطرح کرده‌بودند. ما نباید آرامش مردم را بر هم بزنیم بلکه باید به آنان اطمینان بدهیم تا آرامش خود را حفظ کنند، زیرا استرس سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود و ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. همچنین در این نامه اعلام شده افراد فاقد کار و کودکان کار باید تامین شوند تا از نظر تغذیه در آینده دچار مشکل نشوند.»

به گزارش اعتماد؛ البته تقاضا برای قرنطینه شدن شهرها تنها به مشهد ختم نمی‌شود و نماینده بابل نیز از مسوولان خواست تا هرچه زودتر استان مازندران را قرنطینه کنند.