مهلت یک روزه برای رسیدگی به مشکلات درمانی، مانع از اعتصاب ملاقات وکلای زندانی دراویش شد

0
242

وکلای دراویش که صبح روز دوشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی درمانی قصد اعتصاب ملاقات داشتند، با خواهش و قول رئیس اندرزگاه اوین مبنی بر رسیدگی فوری، در ساعات آخر اداری به سالن ملاقات آمدند.

 صبح  روز دوشنبه وکلای زندانی دراویش در زندان اوین در اعتراض به عدم رسیدگی درمانی و ممانعت‌های مکرر در اعزام به بیمارستان به سالن ملاقات نیامدند، که وقتی این اعتصاب با هشدار خانواده‌های آن‌ها نسبت به عدم ترک سالن ملاقات تا زمانی که به خواسته همسرانشان توجه نشود، ادامه یافت، به مذاکره رئیس اندرزگاه اوین آقای مومنی، با وکلای دراویش انجامید، و آقای مومنی برای بررسی این موضوع و حل آن یک روز فرصت خواست و از آن‌ها درخواست کرد که از اعتصاب ملاقات خود منصرف شوند.

وکلای زندانی دراویش اعلام کردند که در صورت عدم پاسخ‌گویی، به اعتراضات خود با شدت بیشتری ادامه خواهند داد، چرا که مدت هاست این مسائل را با نامه نگاری‌های متعدد و پیگیری‌های مصرانه به گوش مسئولین مربوطه رسانده‌اند.

به گزارش خبرنامه می ایرانیان از مجذوبان نور؛ این دراویش در گفت‌و‌گو با آقای مؤمنی، رئیس اندرزگاه اوین در توضیح عدم توجه به وضیعت درمانی خود، مطرح کردند که از فرودین امسال و بعد از انتقال از ۲۰۹ به بند ۳۵۰ اعزام دراویش منوط به استفاده از لباس زندان و دستبند شده، و با غیرقانونی دانستن این کار، ادامه این روند را باعث به خطر افتادن سلامتی و جان دراویش زندانی عنوان کردند.

آن‌ها همچنین به وضعیت وخیم مصطفی دانشجو که روز گذشته به نشانه اعتراض عدم اعزام آقای مرادی برای چندمین بار، درمان خود را نیمه کاره‌‌ رها کرد، و به زندان بازگشت اشاره کردند و در مورد وضعیت بیماری آقای مرادی نیز هشدار دادند.

مصطفی دانشجو چندی پیش پس از بی‌هوشی‌های مکرر به صورت اوژانسی به بیمارستان منتقل شد، پس از مطلع شدن از ممانعت مجدد از اعزام آقای حمید مرادی به بیمارستان، با وجود نامناسب بودن وضیعت جسمی خود، طی نامه‌ای به خطاب به ریاست بخش در بیمارستان شهدای تجریش، نسبت به ممانعت اعزام آقای مرادی به بیمارستان و اقدام و دخالت ناروای افراد غیر مسئول در امر درمان زندانیان سیاسی-عقیدتی علارغم توصیه موکد پزشکان معالج بر ادامه درمان اعتراض کرده و خواستار ترک بیمارستان به مقصد زندان اوین شد.

آقای مرادی نیز از انسداد ۷۰ درصدی عروق ناحیه پا رنج برده و به مراقبت‌های تخصصی پزشکی در مراکز درمانی خارج از زندان اوین نیاز دارد که با دستور مقامات امنیتی و قضایی انتقال این درویش فقط در صورت دستبند و پوشش لباس زندان صورت می‌پذیرد، که به دلیل غیر قانونی بودن این دستور، این زندانی عقیدتی به خواستهٔ مامورین امنیتی تن نداده و همچنان از انتقال این زندانی عقیدتی به خارج از زندان جلوگیری می‌شود.

وخامت حال این درویش و زندانی عقیدتی تا حدی است که چند روز پیش کلمه گزارش داد ۳۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده و رفتارهای غیر قانونی اعمال شده بر وکلای زندانی دراویش گنابادی محبوس در این بند را محکوم کردند.

همچنین کلمه گزارش داده عدم رسیدگی و توجه به سلامت و درمان زندانیان سیاسی به حدی رسیده است که بعد از ظهر روز شنبه، ۴ تن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی این افراد عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی اعلام شده است. همچنین تمام زندانیان بند ۱۲ زندان رجایی شهر نیز در اعتراض به عدم توجه به سلامت زندانیان این بند نیز دست به اعتصاب غذا زدند.