«ملبورن» به زوریخ می‌رود

0
168

اسامی فیلم های منتخب شركت‌كننده در بخش‌های مختلف دهمين دوره جشنواره فیلم زوریخ اعلام شد و در این میان فیلم «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.

 دهمين دوره جشنواره زوريخ كه از 25 سپتامبر تا 5 اكتبر برگزار می‌شود 145 فيلم بلند از 29 كشور را اکران خواهد کرد در صورتی که سال گذشته 122 فیلم بلند در این جشنواره برای مخاطبان به نمایش درآمد.

«نجا شيدنشت» معاون مدير جشنواره فیلم زوریخ در اين دوره گفت: امسال در انتظار حضور 500 ميهمان هستيم كه در مقايسه با 450 مهمان سال پيش نشان دهنده گسترش ابعاد اين جشنواره است. بودجه جشنواره فیلم زوریخ در این دوره افزايش يافته و از 6.5 ميليون دلار سال گذشته به 7.4 ميليون دلار رسيده است.

فيلم افتتاحيه امسال فيلم «زندگينامه جيمز براون» است كه 25 سپتامبر(3 مهر) سال جاری اکران می‌شود و نام فيلم اختتاميه هنوز اعلام نشده است.

 IMG18210896

بخش رقابتی فستیوال زوریخ امسال شامل چهارده عنوان فیلم است که بعضی از آن ها توانسته اند مورد توجه فستیوال های قبلی قرار بگیرند و منتقدان نظر مثبتی به برخی از این فیلم ها داشتند.

برخی فیلم‌های این بخش عبارتند از تریلر اکشن «71» ساخته یان دمانژ که نخستین اکرانش در جشنواره فیلم برلین بود، همچنین درام کریگ جانسون به نام «دوقلوهای اسکلتی» با نقش‌آفرینی کریستن ویگ و بیل هادر برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم ساندنس و فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی که در جشنواره ونیز امسال به نمایش درآمد.

ریاست هیات داوران این فستیوال به عهده «سوزان بیر» کارگردان برنده اسکار دانمارکی است و «وال کیلمر» بازیگر آمریکایی، «دونالد دی لاين» تهيه كننده آمريكایی، «جاسميلا ژبانيك» كارگردان بوسنيايي و «ماری مسمونتايل» تهيه كننده فرانسوی او را در بخش قضاوت همراهی می‌کنند.

به گزارش  مهر به نقل از اسکرین دیلی،جایزه نقدی این فستیوال معادل 27 هزار دلار همراه کمکی معادل 107 هزار دلار جهت پخش بین‌المللی است.

در بخش فیلم مستند هم 13 فیلم با هم رقابت می‌کنند.

فیلم‌های «دختر گمشده» ساخته ديويد فينچر، «جادو در مهتاب» ساخته وودي آلن و «برش» ساخته فاتح آكين از جمله فيلم هايی هستند كه براي اولين بار در اين جشنواره اكران می‌شوند.